Reţelele de socializare resimt presiunea utilizatorilor în ceea ce priveşte o mai mare transparenţă legată de anumite decizii care îi afectează.
Orice călătorie începe cu un prim pas. Facebook îl face pe primul în direcţia transparenţei, arătându-le utilizatorilor pe ce cale au ajuns să fie targetaţi cu o anumită reclamă.
Începând cu 28 februarie, funcţia "Why am I seeing this?" (De ce văd asta?) va include mai multe informaţii despre felul în care o anumită reclamă a ajuns să fie afişată. "Why am I seeing this?" poate fi găsită apăsând butonul afişat în colţul din dreapta sus al posturilor sponsorizate de pe Facebook. Utilizatorii vor afla astfel dacă reclama le este afişată pentru că se află în baza de clienţi ai companiei respective, dacă este vorba de o targetare demografică sau dacă datele personale au fost obţinute de la un partener. Scopul aceste facilităţi, spun cei de la Facebook, potrivit news.ro, este de a ajuta utilizatorii să înţeleagă cum sunt folosite datele lor personale de companii, agenţii de publicitate şi de produsele şi aplicaţiile care au acces la ele. Utilizatorii pot identifica cine a intrat în posesia datelor lor personale şi cum le-a folosit. Având aceste informaţii, utilizatorii îşi pot schimba comportamentul şi pot raporta şi renunţa la produsele pe care le suspectează de un comportament incorect. De cealaltă parte, Facebook poate identifica mai uşor partenerii care folosesc date personale obţinute ilegitim.
Această facilitate se bazează pe o opţiune lansată de Facebook în noiembrie 2018, prin care dezvoltatorii şi agenţiile de publicitate specifică pentru cine crează o campanie.