Aceasta este una din concluziile desprinse de la atelierul de lucru desfăşurat la Sofia în luna septembrie, în cadrul FACILITATE - IA, un proiect european cofinanţat de Comisia Europeană în cadrul programului Erasmus+ KA220-SCH, cu o perioadă de implementare de doi ani (1 februarie 2022 - 31 ianuarie 2024), arată un comunicat de presă transmis redacţiei.
Potrivit sursei citate, proiectul este coordonat de Societatea de Matematică din Cipru (Cyprus Mathemetical Society) şi Universitatea Spiru Haret şi-a asumat implicarea în consorţiul creat. Proiectul are ca obiectiv principal "Ghid de bune practici pentru facilitarea învăţării inteligenţei artificiale (IA) de către elevii claselor 7- 12"
"Suntem în acord cu recentul studiu INACO din care reiese că sistemul educaţional nu este adaptat pentru meseriile viitorului şi nu dezvoltă aptitudinile necesare pentru acestea dar consideram că predarea la nivel calitativ înalt a IA este o cheie de boltă a sistemului naţional şi european de transformare digitală şi dezvoltare a aptitudinilor", a declarat Costin Lianu, director general USH Pro Business, Prorector Relaţii Internaţionale Universitatea Spiru Haret.
"Deşi puţini elevi din sondaj acuză un nivel slab de pregătire al profesorilor, finanţarea vine tocmai pe acest tronson, dată fiind importanţa pe care Comisia Europeana o acordă acestui aspect, în special privind predarea IA, o activitate complexă care depăşeşte doar accesul la abilităţi tehnice. Avem ca obiectiv crearea unui ghid şi curs de instruire pentru profesori" a mai adăugat acesta.
Scopul FACILITATE - IA este de a sprijini profesorii din şcoli în dezvoltarea unei baze de cunoştinţe şi a unei înţelegeri bazate pe dovezi a complexităţilor şi principiilor IA şi, de asemenea, stimularea gândirii creative care urmează să fie implementată în programa de învăţare a elevilor din clasele 7-12. În plus, rezultatele vor fi aplicate folosind STEAME în scopul de a dezvolta AI-STEAME pentru a fi utilizate de către profesori. Obiectivul final al proiectului este de a ajuta generaţiile viitoare să-şi dezvolte competenţele şi disponibilitatea pentru transformarea digitală, cu accent pe utilizarea şi aplicaţiile IA.
Evoluţia educaţiei IA în şcolile moderne va ajuta generaţiile actuale şi viitoare să înlocuiască sistemele tradiţionale de învăţare şi să intre în noua generaţie de sisteme de învăţare digitală, care sunt îmbunătăţite continuu cu elemente de inteligenţă artificială.
Universitatea Spiru Haret şi-a asumat un rol de coordonare pentru module importante ale noului ghid referitoare la creativitate şi inovare in domeniul IA. Consorţiul include, în afara de coordonatorul principal- Societatea de Matematică din Cipru, 8 parteneri: Plovdivski Universitet Paisiy Hilendarski, Bulgaria; Instituto Politecnico do Porto, Portugalia; Universitatea Spiru Haret, România; Prof. Ivan Apostolov Private English Language School, Bulgaria; ITC Pacle Morante Limbiate, Italia; Institutul de Sisteme şi Aplicaţii de Accelerare, Grecia; Douka Ekpaideftirai AE - Palladion Lykeion Ekpaideuthria Douka, Grecia; Universitatea din Cipru, Cipru.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.09.2022, 06:13)
cu aia naturala e rezolvata treaba, s-a inteles tot de catre toti tinerii?