Tot mai mulţi utilizatori de carduri se plîng că au rămas fără bani din cauza unor bancomate "fantomă". Un astfel de aparat a fost instalat recent într-un bloc din zona Iancului din Capitală. În momentul în care se încearcă extragerea de numerar de pe card şi se intoduce codul PIN, aparatul îl memorează, iar ulterior cei care l-au instalat golesc contul de bani. Bancomatele nu sînt păstrate mult timp în acelaşi loc, fiind mutate de la o zi la alta. Aparatele poartă siglele diferitelor bănci, ceea ce îi induce în eroare pe clienţi. Recomandarea poliţiştilor de la crimă organizată este ca utilizatorii să folosească doar bancomatele din interiorul băncilor. În cazul folosirii altor bancomate, dacă acestea nu vă eliberează numerar din diverse motive, este recomandat să blocaţi cardul, într-un timp cît mai scurt, şi să solicitaţi schimbarea codului PIN. Pe lîngă furtul în sine, operaţiunea pusă la cale de hoţi mai poate avea şi un alt efect negativ: să submineze încrederea populaţiei în acest instrument bancar, introdus relativ recent pe piaţa noastră.
La rîndul lui, Corneliu Cojocaru, purtătorul de cuvînt al BCR, avertizează că băncile nu instalează bancomate în scări de bloc sau pe trotuare. Corneliu Cojocaru mai spune că atît administratorii de blocuri, cît şi patronii de magazine trebuie să fie recitenţi faţă de orice firmă care se recomandă ca specializată în instalarea de ATM-uri, cu atît mai mult cu cît marea majoritate a băncilor nu subcontractează astfel de activităţi.