Constructorul italian de automobile sportive Ferrari a raportat, ieri, o scădere de 11% a profitului net în 2019, dar cu toate acestea şi-a îmbunătăţit estimările pentru 2020, transmite Bloomberg, conform Agerpres.
Ferrari a încheiat anul trecut cu un profit net de 699 milioane de euro, în scădere cu 11% comparativ cu cel de 787 milioane de euro din 2018, în timp ce veniturile au crescut cu 10%, până la 3,76 miliarde euro, depăşind estimările analiştilor.
Constructorul italian a subliniat, însă, că anul trecut a livrat pentru prima dată în istoria sa peste 10.000 de autovehicule într-un an. Ferrari a livrat 10.131 de autovehicule în 2019, cu 880 de unităţi (9,5%) mai mult decât în 2018.
În aceste condiţii, compania controlată de familia Agnelli şi-a îmbunătăţit estimările privind veniturile pe care le va înregistra în 2020 până la 4,1 miliarde euro, de la 3,8 miliarde euro cât estima anterior. De asemenea, estimările referitoare la profitul operaţional în acest an au fost revizuite în sus, până la 1,38 - 1,43 miliarde euro, comparativ cu o ţintă anterioară de 1,3 miliarde euro.
Directorul general de la Ferrari, Louis Camilleri, vrea să transforme compania într-un brand de lux. În luna noiembrie a anului trecut, compania a informat că, peste 7-10 ani, bunurile cu marca Ferrari ar urma să aibă o contribuţie de 10% la profitul operaţional al companiei.
După ce anul trecut a lansat pe piaţă un număr record de cinci noi modele, inclusiv F90 Stradale, primul model hibrid al casei Ferrari, constructorul italian intenţionează să lanseze 15 noi modele între 2019-2022 şi, de asemenea, să lanseze colecţii de îmbrăcăminte şi accesorii, oferte de entertainment, produse şi servicii de lux pentru clienţii săi.
Preşedintele John Elkann a subliniat anterior că Ferrari nu va încerca să ajungă din urmă rivalul german Porsche, care produce anual peste 250.000 de automobile sportive şi SUV-uri.