Actualizare 20:40 FORT solicită intervenţia Guvernului pentru reglementarea transportului de pasageri
Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) solicită, atât Guvernului, cât şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB), o intervenţie prin care fie să se reglementeze/autorizeze transportul desfăşurat prin intermediul platformelor de ridesharing, fie să se elimine toate barierele birocratice impuse celor ce doresc să desfăşoare activităţi de taxi şi închiriere în condiţii de concurenţă loială.
"Black Cab, Uber, Blabla Car, Taxi Fy şi alţii au intrat nestingheriţi în zona serviciului public de transport pasageri în regim de taxi şi închiriere, fără a trece prin filtrele impuse şi aplicate domeniului de actele normative în vigoare. Utilizând maşini second-hand deţinute de persoane fizice sau juridice neautorizate pentru desfăşurarea acestor activităţi, acestea au început deja să promoveze încasarea cash la şofer şi tips-ul pentru a atrage cât mai mulţi clienţi, distorsionând complet serviciul de taximetrie, afectat ani la rând de grupurile de interese de tip mafiot, corupţie şi abuzuri în legiferare şi reglementare, atât la nivel local, cât şi în Parlament. Ani la rând, legea în domeniul taximetriei s-a făcut de acelaşi grup de interese, deghizat în asociaţie şi ulterior federaţie, care prin trafic de influenţă şi acte de corupere a 'sistemului' a reuşit să pună pe butuci ceea ce ar fi trebuit să fie un serviciu public în interesul cetăţenilor, la un nivel de siguranţă şi confort în concordanţă cu nevoile pasagerilor. De această situaţie profită acum cei ce au găsit breşa pseudolegală corespunzătoare şi care profită de lipsa de informare a pasagerilor ce par total neinteresanţi pentru autorităţile paralizate şi derutate care parcă nu mai urmăresc nici măcar partea pecuniară ce ar putea fi direct obţinută prin reglementare", se spune în comunicat.
FORT solicita totodată Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA) să verifice modalitatea prin care factorii responsabili în domeniu, din cadrul autorităţii locale a Capitalei, şi-au exercitat în ultimii ani şi îşi exercită şi în prezent atribuţiile în domeniu.
"Federaţia Operatorilor Români de Transport nu mai tolerează transportul de pasageri nereglementat şi solicită intervenţia urgentă a Guvernului. Toţi prestatorii de servicii arondaţi platformelor de ridesharing desfăşoară activităţi ce necesită autorizare şi concurează neloial companiile de transport rutier de pasageri în regim de taxi şi închiriere", afirmă FORT.
(G.F.)
--------
Actualizare 19:55 Ciprian Ciucu: "Îi cer primarului Firea să nu strice şi acele puţine lucruri care merg în Bucureşti"
Consilierul general PNL Ciprian Ciucu spune, referitor la măsura anunţată de primarul Capitalei, Gabriela Firea, de a interzice formele de practicare a taximetriei care nu se încadrează în prevederile legale şi îi cere edilului să nu strice puţinele lucruri bune care funcţionează în Bucureşti şi care nu i se datorează.
"În loc să se îngrijească să asigure serivicii de taxi la nişte standarde de calitate cât de cât acceptabile, Firea le refuză bucureştenilor opţiunea de a se deplasa în condiţii civilizate. Sistemele de tip Uber sau Taxifly au standarde de calitate mult peste standardele PMB şi este o glumă proastă ideea că Primăria, în acest caz, este interesată de binele bucureştenilor", spune Ciprian Ciucu.
El îi solicită primarului Capitalei să nu strice puţinele lucruri care funcţionează în Bucureşti, dar care se datorează pieţei libere, nu municipalităţii.
"În consacratul stil PSD, "dacă ceva funcţionează bine, dar nu e controlat de noi, trebuie distrus", primarul general vrea să interzică sistemele alternative la serviciile de transport de tip taxi. Ştiu că lobby-ul firmelor de taxi, mai ales al celor din Ilfov, de acolo de unde îşi trage gândirea şi primarul Firea, care parazitează Bucureştiul, este foarte, foarte puternic", mai spune consilierul PNL.
(G.F.)
-------
Actualizare 19:30 Uber: "Dialogul este cea mai bună cale pentru a oferi bucureştenilor cele mai bune servicii de transport"
Peste 350.000 de bucureşteni se bazează pe Uber pentru drumurile zilnice şi mii de şoferi parteneri fac un venit în plus, prin intermediul aplicaţiei şi contribuie la bugetul public, precizează Uber, prin intermediul unui comunicat de presă.
În documentul citat se precizează: "Aplicaţiile ca Uber, serviciile de carsharing, de taxi şi transportul în comun constituie, împreună, soluţii care pot duce la reducerea aglomeraţiei, a poluării şi pot rezolva problema parcărilor din Bucureşti. Peste 350.000 de bucureşteni se bazează pe Uber pentru drumurile zilnice şi mii de şoferi parteneri fac un venit în plus, prin intermediul aplicaţiei şi contribuie la bugetul public. Ne dorim să discutăm despre viitorul industriei de transport împreună cu municipalitatea şi cu alţi actori din industrie pentru a face ceea ce este cel mai bine pentru consumatori şi pentru oraş. Credem că dialogul este cea mai bună cale pentru a oferi bucureştenilor cele mai bune servicii de transport - oficialii Uber Romania."
Potrivit Uber, anul trecut, 100 de parteneri ai companiei au contribuit cu aproximativ 320.000 de lei taxe la bugetul de stat, constând în TVA intracomunitar, impozit pe venit, impozit şi contribuţii salariale.
"Spre deosebire de taxi, serviciile ca Uber sunt comunităţi online închise, de şoferi care îşi împart maşina şi de pasageri. Un partener Uber nu poate lua pasageri de pe stradă, la fel cum un pasager nu poate folosi serviciul în afara aplicaţiei Partenerii au 100% flexibilitate şi libertate, foarte mulţi folosind aplicaţia sub 10 ore pe săptămână, în special în drum spre birou sau spre casă, cu opţiunea Destinaţii Predefinite", se mai menţionează în comunicat.
Serviciile Uber au fost definite şi reglementate diferit de taxi în multe alte ţări, precum SUA, Marea Britanie, Franţa, Portugalia sau Estonia.
În Bucureşti, peste 15% din utilizatori sunt turişti iar, 1 din 4 utilizatori de Uber îşi foloseşte maşina mai puţin, de când au la dispoziţie şi servicii ca Uber, conform IMAS Uber este prezent în 21 din ţările membre UE, iar la nivel mondial, în peste 650 de oraşe din peste 75 de ţări.
(G.F.)
-----------
Primarul Capitalei a anunţat astăzi, după o întâlnire cu reprezentanţii taximetriştilor, că vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei care nu se încadrează in prevederile legale, aceştia reclamând, printre altele, "concurenţa neloială practicată prin sistemele de aplicaţii online ce oferă servicii ilegale de taximetrie", potrivit News.ro.
În mai multe rânduri taximetriştii din Bucureşti, dar şi cei din alte oraşe, şi-au exprimat nemulţumirea faţă de serviciul de transport UBER, la sfârşitul lunii noiembrie, în Capitală, zeci de taxiuri mergând în coloană prin zonele aglomerate ale oraşului, în semn de protest.
Firea a declarat: "Vom promova în următoarea şedinţă a Consiliului General al Municipiului Bucureşti un nou proiect de hotărâre ce va stabili norme şi reguli clare pentru toţi cei care practică taximetria în Capitală, astfel încât, atât bucureştenii, cât şi turiştii, să poată folosi acest serviciu cu încredere şi în deplină siguranţă, beneficiind de aceeaşi calitate a transportului în regim de taxi ca în marile capitale europene. Concret, prin noul regulament vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei care nu se încadrează in prevederile Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi si în regim de inchiriere, precum şi în cele ale HCGMB 78/2008 şi ale Codului Fiscal. Toţi cei care practică activitatea de taxi în Capitală vor fi obligaţi să respecte acest regulament. Îi anunţ pe toţi cei care practică taximetria că ne vom asigura, prin departamentele de resort, că acest regulament va fi respectat în integralitate".
Conform unui comunicat, reprezentanţii asociaţiei i-au prezentat Primarului General o serie de revendicari ale asociaţiilor taximetriştilor licenţiaţi, care reclamă, printre altele, "concurenţa neloială practicată prin sistemele de aplicaţii online ce oferă servicii ilegale de taximetrie", potrivit sursei citate.
Firea a garantat că vor fi luate toate măsurile legale, astfel încât legislaţia de specialitate în vigoare să fie respectată de toţi cei care practică activitatea de taximetrie în Capitală, mai menţionează comunicatul.
Conform noulului regulament, operatorii de taxi vor fi obligati să aibă o ţinută civilizată, un limbaj adecvat, maşini curate şi care să garanteze siguranţa pasagerilor.
Primarul General a atras atenţia că persoanele care practică ilegal aceasta activitate "nu garantează siguranţa ceăţtenilor, nefiind supuse niciunui control legal".
De asemenea, Gabriela Firea a propus ca Primăria Municipiului Bucureşti, prin Compania Municipală Tehnologia Informaţiei şi Compania Municipală Managementul Traficului, să realizeze parteneriate cu structurile de taximetrie recunoscute pentru implementarea unor servicii online de rezervări, curse şi plată, facilitând accesul bucureştenilor la serviciile de taxi.