Asesoft Distribution, cel mai mare distribuitor de IT&C de pe piaţa locală, a investit peste 14 milioa-ne de euro pentru cumpărarea pachetului majoritar de la Flanco, intrând astfel pe piaţa retailului tradiţional, până acum compania fiind prezentă doar în zonele de retail online şi distribuţie. "Am fost de acord să plătim zece milioane de euro băncilor creditoare, în următoarele şase luni, precum şi să asigurăm o infuzie de capital de patru milioane de euro companiei, necesară pentru a accelera dezvoltarea business-ului Flanco", a declarat Iulian Stancu, co-acţionar Asesoft, alături de Sebastian Ghiţă.
Cele trei bănci care au creditat reţeaua Flanco în perioada de creştere a electro-retailului - ING, UniCredit Ţiriac Bank şi BRD - au avut un cuvânt important de spus în alegerea noului investitor, urmând să recupereze zece milioane de euro, mai puţin decât sperau iniţial prin atragerea unui investitor cu lichidităţi în acţionariat. Cu toate acestea, cei trei creditori au mai reuşit să obţină şi o participaţie cumulată de 40% din cadrul Flanco, restul de 60% urmând să fie preluat de Asesoft Web, companie controlată de Iulian Stanciu şi Sebas-tian Ghiţă în proporţie de 50%.
Preluarea Flanco este a doua mare achiziţie operată de Asesoft, după ce, anul trecut, a cumpărat 51% din acţiunile eMag, cel mai mare retailer de pe piaţa locală online, valoa-rea tranzacţiei depăşind 10 milioane de euro.
Cele trei companii în care Iulian Stanciu şi Sebastian Ghiţă vor deţine participaţii majoritare - Flanco, eMag şi Asesoft - vor funcţiona separat, ele urmând să aibă doar o parte a acţionariatului comun. Astfel, brand-ul Flanco va fi păstrat, reţeaua urmându-şi dezvoltarea firească.
Claudiu Corcodel, Senior Manager Corporate Finance KPMG Romania, firma de consultanţă care a asistat Asesoft în această tranzacţie, a declarat: "Extinderea spre retailul tradiţional prin achiziţia Flanco, după intrarea de succes în retailul on-line anul trecut prin eMag, nu a fost o decizie oportunistă de achiziţie a unui business în dificultate, ci o direcţie strategică de intrare pe o nouă piaţă, atent evaluată de Asesoft. Cred că este cea mai interesantă tranzacţie din piaţa locală de achiziţii de la începutul crizei, fiind vorba de o premieră, prin formula complexă de achiziţie - parte a planului de reorganizare - şi intrarea în acţionariat a celor trei bănci importante".
Măsurile drastice de restructurare implementate din ianuarie 2010 au început să genereze efecte pozitive, vânzările companiei fiind în creştere constantă de la lună la lună, cu un număr de clienţi în creştere.
Adrian Olteanu, şeful Flanco, a reuşit să treacă compania pe break- even (n.r. veniturile au depăşit cheltuielile) în luna iunie, după şapte trimestre consecutive de pierdere, în intervalul septembrie 2008 - iunie 2010.
Prin investiţia în Flanco, acţionarii Asesoft vor completa portofoliul de companii deţinute, acoperind integral piaţa electroIT printr-o adresare diferenţiată a tuturor categoriilor de clienţi, de la distribuţie până la retail online şi offline. Potenţialul de dezvoltare a business-ului este unul semnificativ, dat fiind că Asesoft, eMAG şi Flanco au estimate vânzări anuale de peste 500 milioane de dolari.
Compania Flanco a solicitat deschiderea procedurii de insolvenţă pe data de 10 decembrie 2009, când unul dintre principalii creditori, ING Bank România a declanşat procedura de executare silită asupra Flamingo International, Flamingo Computers, Flanco International şi Flamingo Distribution Center. Flanco îşi propune pentru 2011, pe baza vânzărilor actuale, atingerea unei cote de piaţă de 10% şi a unei cifre de afaceri de 115 milioane de euro.