Lanţul de retail Flanco a anunţat vânzări în creştere cu peste 40% pentru luna decembrie 2011, în comparaţie cu perioada similară a anului 2010. Valoarea vânzărilor trece de pragul de 85 milioane lei, cifra reprezentând dublul valorii rezultatelor înregistrate la nivelul unei luni obişnuite.
Adrian Olteanu, CEO Flanco, a declarat: "În condiţiile în care piaţa a înregistrat o creştere de peste 20% în luna decembrie 2011 comparativ cu decembrie 2010, Flanco a reuşit să crească într-un ritm dublu, atingând o cotă de piaţă de 13,5%. Evoluţia este în linie cu estimările noastre şi vine pe fondul dezvoltării reţelei de magazine, dar şi datorită unor acţiuni specifice de creştere a eficienţiei, precum numeroasele campanii de marketing".
• Televizoarele cu ecran plat, notebook-urile şi echipamentele frigorifice, vedetele lunii decembrie
Creşterea de 40% din luna decembrie 2011 a fost generată de toate categoriile de produse, care au înregistrat evoluţii bune faţă de decembrie 2010. Televizoarele cu ecran plat, notebook-urile şi echipamentele frigorifice s-au detaşat drept categoriile cu cele mai bune vânzări în ultima lună a anului 2011, din punct de vedere valoric, rezultatele pe aceste segmente reprezentând mai mult de jumătate din cifra de afaceri a întregii luni. În timp ce televizoarele au înregistrat un sfert din totalul vânzărilor, notebook-urile au atins pragul de 15% din vânzările lunii decembrie, iar echipamentele frigorifice au avut o pondere de 11%.
• Românii au cheltuit mai mulţi bani în decembrie 2011 comparativ cu perioada similară din 2010
Valoarea medie a cumpărăturilor clienţilor Flanco a crescut, de asemenea, în decembrie 2011, cu peste 9% faţă de decembrie 2010 şi cu aproximativ 5% faţă de media lunilor din 2011. Un român a plătit în medie 1.750 de lei pe un televizor cumpărat în luna decembrie, 1.700 de lei pe un notebook şi 1.100 de lei pe un obiect electrocasnic mare (valori exprimate cu TVA adăugat). Cumpărăturile pe credit în decembrie 2011 au avut o pondere comparabilă cu lunile anterioare, acestea înregistrând 25% din totalul vânzărilor magazinelor Flanco.
• Bucureştenii au investit cel mai mult în cadouri pentru luna decembrie
Perioada 19-23 decembrie 2011 a reprezentat vârful de vânzări în reţeaua Flanco, Bucureştiul detaşându-se ca regiune cu cele mai bune rezultate, mulţumită extinderii reţelei din capitală, ce numără în prezent 9 puncte de vânzare. Magazinele cel mai aglomerate din punct de vedere al vânzărilor sunt cele din Bucureşti - Unirea Shopping City, Timişoara - Iulius Mall, Bucureşti - Afi Cotroceni, Braşov - Carrefour, Bucureşti - Sun Plaza.