Vânzările Policolor de vopsele decorative, tencuieli şi lacuri, din acest an, sunt conform aşteptărilor conducerii companiei, ne-a declarat Florin Stoleriu, business unit manager Policolor Arhitectural. "Avem o creştere medie de 5-10%, evident diferenţiată pe tipuri de produse şi mărci", a subliniat domnia sa.
Ascensiunea vânzărilor se datorează mai multor produse Policolor, respectiv lavabila "Spor", "CasaBella" sau "SPOR Aqua", emailul pe bază de apă, pe care compania l-a lansat la jumătatea anului. În acest an, compania a lansat şi vopseaua lavabilă DEKO V8057,
Domnul Stoleriu ne-a menţionat: "Instrumentele folosite pentru creşterea vânzărilor au fost multiple, de la extinderea reţelei proprii de magazine Policolor (am deschis două noi showroomuri în Brasov şi Cluj) şi dezvoltarea de zone noi cu distribuţie directă, până la modificarea modelului de business aplicat în unele regiuni".
Reprezentantul Policolor ne-a mai spus că societatea nu este, însă, mulţumită de felul în care au mers vânzările de sisteme pentru termoizolaţii: "Au fost aşteptări mari în piaţă de la programul de anvelopare termică a clădirilor şi se pare că au fost exagerate. Având în vedere noua strategie energetică şi prevederile mai clare în privinţa reabilitării termice a blocurilor de locuinţe, suntem pregătiţi să captăm atenţia responsabililor de proiect, începând cu anul viitor".
Pentru 2015, Policolor se aşteaptă la o creştere cu două cifre a afacerilor.
Între actorii implicaţi în piaţa construcţiilor şi cea imobiliară există un decalaj generat de momentul utilizării materialelor de construcţii, ne-a explicat Florin Stoleriu, adăugând: "Furnizorii de materiale pentru finisaje, cum sunt producătorii de tencuieli sau vopsele, pot confirma semnalul dezvoltatorilor numai în momentul în care creşte cererea de produse specifice. Asta nu înseamnă, însă, că jucătorii se contrazic între ei".
Referitor la cum a perceput Policolor piaţa anul acesta, reprezentantul companiei ne-a declarat că realitatea a confirmat aşteptările, 2014 dovedindu-se un an al renovărilor. Peste 80% din vânzări au fost destinate reamenajărilor, a subliniat sursa citată.
Construcţiile noi, cu excepţia celor în regie proprie, creează o presiune pe preţuri pentru producătorii de vopsele decorative, în opinia lui Florin Stoleriu, care a ţinut să ne precizeze: "Dezvoltatorii cer produse ieftine, ceea ce duce la un dezechilibru al mixului de produse. Un produs extrem de ieftin nu poate include valoare adăugată din partea producătorului. Astfel, deşi producătorii alocă resurse importante pentru cercetare, pentru inovaţie, aceste produse nu se pot regăsi pe pereţii unei case foarte ieftine. Un preţ mai mare pentru produs înglobează cercetare-dezvoltare, calitate, inovaţie şi alte beneficii".
Potrivit domnului Stoleriu, în acest an, Policolor a avut o creştere de peste 25% a prezenţei companiei în magazinele tradiţionale.
Domnia sa estimează că şi 2015 va fi un an al renovărilor, cu 70-75% din vânzările companiei asigurate de produse destinate pieţei renovărilor şi reabilitărilor.
La începutul anului, conducerea Policolor a estimat că afacerile grupului s-au cifrat la 55-60 milioane de euro în 2013 şi că mizează, în 2014, pe un spor în afaceri de minim 3-5%. Policolor a redeschis, în acest an, fabrica de răşini din Bulgaria, în urma unei investiţii de 3,6 milioane de euro. Grupul a achiziţionat în 1998 pachetul majoritar de acţiuni al Orgachim JSC, cel mai mare producător de lacuri şi vopsele din Bulgaria.
La finele lunii septembrie, Policolor a demarat formalităţile pentru vânzarea terenului aferent platformei industriale pe care o deţine în Bucureşti, amplasată în bulevardul Theodor Pallady. Anterior, compania a anunţat achiziţia unei platforme industriale cu suprafaţa de 2,5 hectare în zona de vest a Capitalei, unde vor fi relocate facilităţile de producţie şi activităţile administrative. Vânzarea efectivă se va derula pe parcursul a trei ani, perioadă în care fabrica Policolor va continua să funcţioneze în actuala locaţie.
Pentru construcţia noii fabrici de lacuri şi vopsele, reprezentanţii Policolor au anunţat anterior că au alocat finanţări de peste 6 milioane de euro.