Fondul de Pensii Administrat Privat Vital a cumpărat 6,46% din acţiunile Transport Trade Service (TTS), în oferta transportatorului fluvial de mărfuri, încheiată la finalul săptămânii trecute, conform anunţului de la Bursa de Valori Bucureşti (BVB).
Fondul Pilon II, administrat de Aegon Pensii, a achiziţionat aproape 1,94 milioane de acţiuni TTS, echivalentul unei investiţii de 37,19 milioane de lei. De asemenea, Fondul de Pensii Administrat Privat NN a cumpărat 7,58% din acţiunile TTS, conform informaţiilor de la BVB.
Fondurile de pensii obligatorii Pilon II, bazate pe acumulare şi investire, sunt cele la care contribuie milioane de salariaţi, prin virarea a 3,75% din venitul brut lunar, pentru administrarea privată a unei părţi din contribuţiile de asigurări sociale (CAS).
Acţiunile Transport Trade Services vor debuta luni în Piaţa Principală a BVB. În ofertă, acţionarii au vândut 15 milioane de acţiuni, echivalentul a 50% din companie, 80% din ofertă fiind subscrisă de investitorii instituţionali, iar 20% de investitorii de retail din care 10%, respectiv 1,5 milioane de titluri, în tranşa cu alocare garantată şi 10% în tranşa cu alocare pro-rata. Compania vine în piaţă cu o evaluare de 576 milioane de lei, în condiţiile în care oferta s-a închis la preţul de 19,2 lei/acţiune.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Andreea în data de 12.06.2021, 00:17)
Din bursa de azi:
Cotaţia medie la nivel global pentru transportul unui container a crescut de circa două ori de la începutul anului, până la circa 6.000 de dolari, în condiţiile în care preţul unui container pentru ruta China - Mediterana a urcat până la 10.443 dolari.
Pentru rutele din Pacific dintre China şi coasta de vest a Americii de Nord preţul unui container a urcat până la circa 6.200 de dolari, în timp ce pentru ruta dintre America de Nord şi China preţul a ajuns la circa 1.300 de dolari.
Zic ca e de bine pentru TTS și acționarii ei
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 12.06.2021, 12:35)
Nu prea e relevanta corelatia intre transportul containerizat si cel de pe Dunare, pt ca:
-TTS e specializat oe transportul bulk
-chiar daca ar fi specializat pe contianere, trebuie sa avem si infrastructura maritima de manipulare necesara, intrucat containerele vin pe mare, si din ce stiu doar la Agigea avem ceva de genu, dar in nici un caz la nivelul Hamburg, Rotterdam..
Posibil sa le creasca veniturile , prin conjunctira globala de crestere a preturilor in general si mai putin a cresterii pretului la transportul containerizat.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de George în data de 12.06.2021, 18:47)
”Andreea” face un fel de pompa. La nivelul asta nu mai este nevoie de asa ceva. Compania are deja cota mare de piata de aici incolo nu prea mai are unde sa creasca, de la 600 milioane capitalizare cu 40 profit posibil sa ajunga la 1000 cu 60-70. asadar un 50%-60%. Fondurile nu vor vinde, Dedeman nici atat, o sa vanda smekerii de la tradevile care au luat rata de 750k si restul care au primit 7,2% din suma subscrisa. Cred ca deschide undeva la 32-35 si scade pana la 28-30
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de Jhonny boy în data de 13.06.2021, 20:28)
Ar fi bine sa deschida in intervalul 32..35....in opinia mea, deschiderea va fi undeva intre 45...50
1.4. Cui o sa vanda? (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.06.2021, 22:54)
De ce ar cumpara cineva maine si cu un ban peste pretul si asa cam indoielnic din oferta?In felul acesta ce rost mai au listarile daca nu se respecta nimic din indicatorii de evaluare?Doar pentru ca sunt bani in piata?Asta da explicatie...Tot la fel de bine putea fi pretul de listare la 1 milion de lei actiunea...sau 1 leu ca tot aia era.