Constructorul auto american "Ford Motor" a pierdut, în 2007, locul secund deţinut pe piaţa americană în privinţa vânzărilor, în favoarea rivalului nipon "Toyota". Astfel, compania din Japonia a devenit numărul doi pe piaţa din SUA, după gigantul american "General Motors" (GM), potrivit cifrelor "Autodata". De precizat că "Ford" a deţinut locul al doilea în clasamentul vânzărilor auto din SUA din 1931.
În 2007, vânzările "Ford" au scăzut cu 12% la nivel global, faţă de 2006, în vreme ce livrările "Toyota" au crescut cu 2,7%. Pe piaţa SUA, scăderea a fost de 24%. Cele trei mărci ale constructorului nipon - Toyota, Lexus şi Scion - au depăşit cu aproape 234.000 de unităţi cererile pentru mărcile americane ale "Ford".
În 2007, vânzările GM au scăzut cu 6%, însă compania şi-a păstrat poziţia de lider american şi mondial, chiar dacă şi-a pierdut-o pentru puţină vreme, în favoarea "Toyota".
Analiştii consideră că anul 2007 a fost cel mai rău de după 1998 pentru industria auto din SUA, aceasta fiind urmarea preocupărilor consumatorilor în privinţa preţului carburanţilor şi a mersului economiei nord-americane.