Ford Motor a prezentat astăzi noul său SUV, din gama entry-level, destinat consumatorilor din China, dezvoltat împreună cu un partener local, în încercarea de a recâştiga terenul pierdut pe cea mai mare piaţă auto din lume, transmite Reuters.
Noul Ford Territory va putea fi achiziţionat la începutul anului viitor şi va concura cu modelele producătorilor chinezi Geely şi Great Wall Motor.
Noul Ford Territory reflectă eforturile producătorilor auto de a profita de popularitatea în creştere a SUV-urilor în China, unde standardul de viaţă mai ridicat permite consumatorilor să se îndrepte spre vehicule mai spaţioase, adecvate familiilor.
Noul model va avea şi o versiune hibridă şi va costa mai puţin decât precedentele SUV-uri vândute de Ford pe piaţa chineză, unde costul brandurilor interne, cum ar fi Great Wall - cel mai mare producător de SUV-uri din China - depăşeşte rareori 30.000 de dolari. Comparativ, preţul Suv-ului Ford Explorer pe piaţa chineză este de 62.000 de dolari. Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat că noul model va costa aproape 22.000 de dolari.
Lansarea Ford Territory vine într-un moment în care vânzările auto pe piaţa chineză au înregistrat în septembrie cel mai semnificativ declin din ultimii aproape şapte ani, sporind temerile unei contracţii în 2018, pentru prima dată în ultimele decenii, pe fondul încetinirii economiei şi al îngrijorărilor legate de impactul războiului comercial dintre SUA şi China.