Constructorul auto american "Ford Motor" Co. va renunţa la mii de locuri de muncă, va ieşi de pe pieţele neprofitabile şi va opri producţia vehiculelor care îi provoacă pierderi, precum C-Max, conform unui plan de redresare al cărui obiectiv este atingerea unei marje operaţionale de 6% în Europa, informează Reuters.
Compania este supusă presiunilor să îşi restructureze operaţiunile din Europa, după ce rivalul său "General Motors" Co. şi-a majorat profitul în urma vânzării mărcilor sale europene Opel şi Vauxhall către constructorul francez "Peugeot" SA.
"Ford" a precizat că va încerca să iasă de pe segmentul multivan, va înceta, din luna august, să mai producă transmisii automate la Bordeaux (Franţa), îşi va revizui operaţiunile din Rusia şi va uni sediile "Ford UK" şi "Ford Credit" la Dunton, Essex, Marea Britanie.
"Luăm măsuri decisive ca să transformăm operaţiunile Ford din Europa", a declarat vicepreşedintele "Ford" pentru Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, Steven Armstrong, adăugând că au fost demarate negocieri pentru oprirea producţiei modelului C-Max la uzina de la Saarlouis, unde lucrează 6.190 de angajaţi.
De asemenea, "Ford" examinează mai multe opţiuni pentru restructurarea societăţii mixte "Ford Sollers" din Rusia, o decizie în acest sens fiind aşteptată în trimestrul al doilea.
Armstrong nu a dorit să ofere o cifră exactă cu privire la numărul locurilor de muncă ce vor fi eliminate, înaintea negocierilor cu sindicatele, însă a apreciat că sunt vizate "mii" de posturi.
În trimestrul al treilea al anului trecut, "Ford Europe", divizie care are 53.000 de angajaţi, a înregistrat pierderi operaţionale de 245 milioane de euro, echivalentul unei marje negative de profit operaţional de 3,3%.
• "Jaguar Land Rover" îşi simplifică structura de management
Tot ieri, "Jaguar Land Rover" (JLR), cel mai mare producător auto britanic, a anunţat tăieri subsţantiale de posturi, din cauza reducerii cererii de profil din China şi a declinului vânzărilor de autoturisme diesel în Europa.
Compania renunţă la 4.500 de angajaţi, majoritatea din Regatul Unit, unde are 40.000 de posturi.
Cele mai multe posturi sunt "de birou", societatea urmărind să simplifice structura de management.
Aceste disponibilizări vin după anunţul JLR de anul trecut privind eliminarea a 1.500 de locuri de muncă.
JLR plănuieşte un program de plecări voluntare pentru noul val de reducere a personalului.
"Luăm măsuri decisive ca să susţinem creşterea pe termen lung", a declarat directorul executiv al JLR, Ralf Speth, adăugând: "Aceste măsuri ne vor asigura viitorul şi ne vor permite să facem investiţii vitale în tehnologii autonome, conectate, electrice şi de sharing".
Compania a avut pierderi de 90 de milioane de lire în trimestrul al treilea din 2018, faţă de un profit de 385 milioane de lire în acelaşi interval din 2017.
JLR construieşte o proporţie mai mare din automobilele sale în Marea Britanie decât orice alt producător de maşini de dimensiuni mari sau medii şi a cheltuit milioane de lire sterline pentru pregătirea de Brexit.
JLR, care a devenit cel mai mare producător de automobile din Regatul Unit în 2016, urmărea să construiască aproximativ un milion de vehicule până la începutul deceniului, însă producţia din 2018 pare că a scăzut, în condiţiile în care vânzările companiei s-au redus cu 4,4% în primele 11 luni ale anului trecut.
Vânzările JLR din China au scăzut cu 44% în perioada iulie - septembrie 2018, acesta fiind cel mai mare declin consemnat pe o piaţă de firma britanică. Astfel, China s-a transformat din cea mai mare în cea mai mică piaţă de vânzări pentru JLR.
În octombrie 2018, directorul financiar al JLR a declarat că fabrica Changshu din China a fost practic închisă pentru cea mai mare parte a lunii respective, în vederea reducerii stocurilor proprii şi a celor de la distribuitori.
"Ford": "Vrem să reducem costurile cu munca în Europa în principal prin plecări voluntare".