Echipa naţională de fotbal va întâlni, mâine, cea mai în formă formaţie din America de Sud, Uruguay, dar acest lucru nu a reuşit să creeze o emulaţie în rândul suporterilor, care nu s-au înghesuit să cumpere bilete pentru partida de pe Naţional Arena. Este evident că formaţia antrenată de Victor Piţurcă nu mai reuşeşte să genereze venituri, la acest lucru contribuind lipsa performanţelor sportive, dar şi modul defectuos în care a fost gestionată relaţia cu suporterii în ultimii ani. Dacă pentru partida dintre Steaua şi Twente biletele s-au epuizat în câteva ore, pentru meciul cu Uruguay, după o săptămână, se vânduseră online extrem de puţine tichete, undeva peste o mie. La acest lucru contribuie şi sistemul destul de prost de vânzare. Spre exemplu, un suporter din provincie care doreşte să-şi cumpere cel mai ieftin tichet, cel de 10 lei, era obligat să achite în plus taxe care depăşesc de două ori preţul biletului, fapt ce a stârnit nemulţumirea eventualilor clienţi. Sesizând lipsa de interes a publicului, federaţia a decis să apeleze la metoda tradiţională de vânzare, la casele de bilete de la stadion dar şi de la două reţele de magazine care vând electronice şi electrocasnice, sperându-se ca până mâine să fie vândute măcar jumătate din tichete.
Preşedintele FRF, Mircea Sandu, are şi o explicaţie pentru dezinteresul publicului, vinovaţii fiind identificaţi în alte părţi: "Meciul cu Uruguay vine pe 29 februarie, nu e o perioadă foarte bună. În plus, vine după o dublă a Stelei care a pierdut calificarea. Partenerii noştri trebuie să facă un promo agresiv pentru a atrage suporterii la stadion, nu să-i ţină în faţa televizorului".
Un alt episod care spune multe des-pre cum decurg lucrurile la federaţie este acela în care preşedintele a fost pus într-o ipostază jenantă de subalternii săi, atunci când a negociat un contract de sponsorizare nu cu reprezentanţii unei firme, ci cu membrii unei asociaţii care se opuneau proiectului prezentat de respectiva firmă. Nici selecţionerul sau jucătorii care ajung la prima reprezentativă nu fac prea multe pentru a readuce publicul lângă echipă. Antrenorul evită pe cât posibil să iasă în public, fotbaliştii reacţionează la fiecare apostrofare a spectatorilor, şi nici măcar rezultatele nu-i ajută foarte mult. În acest climat audienţele echipei naţionale sunt tot mai mici, acest lucru contribuind din plin la dezinterersul manifestat de sponsori în raport cu echipa care, teoretic, ar trebui să aibă cei mai mulţi suporteri în toată ţara.
Nici vânzările de tricouri, fulare sau şepci inscripţionate cu însemnele FRF şi ale echipei naţionale nu merg mai grozav. Cu două luni în urmă, federaţia a lansat magazinul online, dedicat suporterilor. Întreprinderea este foarte departe de a fi un succes, pe facebook, magazin.frf are doar 60 de prieteni, în condiţiile în care cei mai reprezentativi jucători ai naţionalei au zeci de mii de fani fiecare pe această reţea de socializare.
Există şi încercări, deocamdată timide, de a reînnoda legătura cu fanii. Mircea Sandu, Victor Piţurcă şi jucătorii echipei naţionale au fost prezenţi ieri într-un centru comercial pentru a prezenta noul echipament al echipei. S-a revenit la culoarea galbenă a tricourilor şi şorturilor, una foarte iubită de spectatori, roşul fiind de acum culoare de rezervă. Chiar şi Mircea Sandu a recunoscut că renunţarea la culoa-rea în care a jucat generaţia lui Hagi a reprezentat o greşeală: "Noul echipament readuce în faţă culoarea care ne place atât de mult. Va fi echipamentul de bază atât în jocurile oficiale, cât şi în amicale". Meciul cu Uruguay va fi primul în noul model de echipament, dar conform unei înţelegeri mai vechi, tricolorii vor evolua în roşu. Trebuie precizat că echipa Uruguay-ului este campioana Americii de Sud şi la ultimul Campionat Mondial a ajuns până în semifinale, având în ultimii patru ani performanţe la acest nivel mult mai bune decât Brazilia şi Argentina.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Stan în data de 28.02.2012, 09:24)
Este dificil ca niste anonimi sa vanda. Sunt multi fotbalisti din actuala echipa pe care multa lume nu-i poate identifica. Cand nu ai performante incerci sa compensezi cu un marketing agresiv.