"Deutsche Post DHL Group", cel mai mare furnizor mondial de servicii de logistică, ţinteşte o creştere organică, nu prin achiziţii, în condiţiile în care poziţia sa este una solidă în domeniu.
"Vrem creştere organică", a declarat marţi, la Hamburg, directorul executiv al "Deutsche Post DHL Group", Frank Appel, adăugând: "Am făcut câteva achiziţii mici, în ultimii ani. Avem deja o poziţie solidă. Nu sunt jucători mari pe piaţa logisticii care să poată fi achiziţionaţi".
Domnul Appel a amintit că DHL investeşte în extinderea hub-urilor sale europene, iar unul dintre segmentele care aduce cele mai importante venituri companiei, la nivel global, este cel al comerţului electronic.
Pe de altă parte, DHL consideră o oportunitate să investească în serviciile destinate industriei LSH (life sciences & healthcare - ştiinţele vieţii şi sănătate), mai ales că, pe plan mondial, cheltuielile cu sănătatea sunt estimate să ajungă la circa 1.300 de miliarde dolari până în 2018. Totodată, oficialii DHL menţionează că, potrivit estimărilor Forumului Economic Mondial, până în 2020, o treime din cheltuielile mondiale din domeniu vor fi efectuate pe pieţele emergente.
Conform unui studiu realizat de "DHL Global Forwarding", o nouă generaţie de lanţuri de transport al medicamentelor la temperaturi speciale ("cold chains") trebuie dezvoltată pentru ca industria LSH să îmbunătăţească standardele mondiale de sănătate.
"Evoluţiile uimitoare din industria LSH, alături de globalizare, reprezintă o oportunitate pentru îmbunăţărea sănătăţii", a declarat Frank Appel, adăugând: "Transportul medicamentelor către pacient, în condiţii optime, necesită un echilibru complex între costuri şi riscuri".
DHL anticipează că industria de profil va fi într-o stuaţie critică dacă nu se va dezvolta această nouă generaţie de "cold chains", care să suporte aspiraţiile de creştere şi în acelaşi timp securitatea produselor.
O analiză PricewaterhouseCoppers anticipează că medicamentele de specialitate (complexe) reprezintă unul dintre segmentele cu cea mai mare creştere la nivel mondial, iar în SUA, cheltuielile din domeniu se vor majora de patru ori în cinci ani, la 401,7 miliarde de dolari. Un avans similar este aşteptat şi pentru restul lumii.
Date fiind aceste previziuni, conducerea DHL menţionează că furnizorii de logistică trebuie să facă investiţii în cercetare şi dezvoltare, ca să poată oferi expertiza necesară. "O logistică mai bună generează o sănătate mai bună", a afirmat, la conferinţa amintită, Angelos Orfanos, preşedintele diviziei LSH, DHL Costumer Solutions & Innovation.
Domnul Orfanos a precizat: "Colapsul sistemelor de transport de tip cold chains, din cauza condiţiilor neadecvate, poate genera pierderi de livrări, în valoare de sute de mii dolari. Pe termen lung, acest lucru poate afecta reputaţia operatorilor, poate genera declinul vânzărilor şi ar pune în pericol sănătatea pacienţior. De aceea este nevoie de un lanţ de livrare care să depăşească aceste provocări".
Distribuţia medicamentelor complexe şi cererea mondială în creştere, în domeniu, sunt aşteptate să alimenteze un avans de circa 60% al segmentului de logistică "cold chains", care să ajungă la 13,4 miliarde de dolari în 2020.