• "Comunitatea bancară este preocupată ca legea insolvenţei persoanelor fizice să instituie un echilibru între debitor şi creditor"
Băncile au susţinut clienţii aflaţi în dificultate din cauza pandemiei, astfel încât în momentul de faţă, rata creditelor neperformante la nivelul sistemului este de circa 4%, a spus ieri Gabriela Folcuţ, Director Executiv al Asociaţiei Române a Băncilor (ARB), în cadrul unei conferinţe organizate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC).
Gabriela Folcuţ a declarat: "În ceea ce priveşte moratoriile, aş vrea să spun că pe parcursul anului 2021, băncile au continuat să susţină, atât printr-un efort privat cât şi public, clienţii aflaţi în dificultate din cauza efectelor negative ale pandemiei. Astfel că, în momentul de faţă, rata creditelor neperformante se plasează undeva în jurul valorii de 4%. Este un nivel destul de redus, care tinde spre media europeană (...). Prin acest efort conjugat şi cu autorităţile statului, băncile au soluţionat numai în anul 2020, 686.500 de cereri provenite de la clienţi, în majoritate clienţi persoane fizice. În acest an, avem aproximativ 22.000 de cereri, din care aproximativ 95% provin de la consumatori. Băncile au absorbit problemele de lichiditate întâmpinate de consumatori pe perioada pandemiei. Este un lucru benefic şi cred că s-a văzut şi în numărul scăzut de petiţii înaintat către ANPC".
Referitor la situaţiile când clienţii băncilor ajung să aibă dificultăţi financiare, directorul ARB a subliniat că este foarte important ca acestora să li se ofere soluţiile utile disponibile.
"În cazul de faţă poate fi vorba despre legea privind insolvenţa persoanelor fizice, sau să fie sfătuiţi să apeleze la prevederile Ordonanţei 52, sau să fie direcţionaţi către CSALB pentru a stinge un litigiu sau un diferend pe care amiabilă în mai puţin de 90 de zile şi cu titlu gratuit pentru consumator", a spus Gabriela Folcuţ, adăugând: "Într-adevăr, un element foarte important este creşterea nivelului de conştientizare a tuturor măsurilor existente, precum şi nivelul de educaţie financiară. Din păcate, România se plasează pe locul 123 din 143 de ţări din punctul de vedere al educaţiei financiare".
Legat de legea privind insolvenţa persoanelor fizice, reprezentantul ARB a punctat că, principalul său scop este eliberarea persoanelor de datorii şi, implicit, acodarea unei noi şanse debitorilor care îndeplinesc condiţiile impuse de lege.
"Comunitatea bancară este preocupată de necesitatea ca legea insolvenţei persoanelor fizice să instituie un echilibru între debitor şi creditor, iar aplicarea legii să fie atent supravegheată", a adăugat Gabriela Folcuţ.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.06.2021, 02:03)
Ma ce este cu poza asta? Ti se pare potrivita? Nu ai putut sa te abtii, asa-I?
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.06.2021, 14:50)
Nu trebuia sa-i înșele.Ce fac acum, dacă fac, e ca atunci când ii dai unuia o lopata în cap și te oferi să-i acorzi prim ajutor.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.06.2021, 22:20)
Tocmai am vizitat un site al unui magazin important din Romania de produse electronice. Acolo apare un bonus(ei il numesc vaucer pentru a induce in eroare vizitatorii ca ar fi vorba de programul RABLA LA ELECTROCSNICE.) la diverse produse de 400 lei daca cumperi online in rate acel produs. Daca ai prosta inspiratie sa achizitionezi acel produs la rata minima (termen 60 de luni) vei plati acel produs de doua ori si jumatate. Ei spun ca dobanda este 2 la suta dar nu spun ca acesta dobinda reprezinta dobanda lunara si nu anuala. cea anuala este de aprox. 24 la suta. La banci trebuie sa fim si mai atenti.
3.1. Voucherul e inclus in preț (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 06.06.2021, 09:15)
Voucherul e inclus in preț la majoritatea comercianților, adică dai mai mult cu 200 de lei, decât face și câștigi un voucher de 200 de lei și te bucuri că ai dat o tablă la schimb.