"General Motors" Co. (GM) a promis să realizeze investiţii în sumă de 4 miliarde euro în divizia sa neprofitabilă europeană "Opel", până în 2016, compania auto americană urmărind astfel să înlăture îndoielile privind angajamentul său în regiune. Cheltuielile includ modernizarea capacităţii de producţie, conform spuselor lui Henrik Hannemann, purtător de cuvânt al "Opel".
În baza acestor investiţii, compania va lansa noi modele, în vederea majorării cotei sale de piaţă şi a revenirii la profit. Cheltuielile se vor axa pe dezvoltarea a 23 de vehicule noi şi 13 motoare.
Directorul executiv al GM, Dan Akerson, a declarat: "Suntem mai convinşi ca oricând că Opel va reuşi. De asemenea, suntem mai convinşi ca oricând că trebuie să avem o prezenţă puternică şi de succes în toată Europa, mai ales aici, în Germania".
Operaţiunile europene ale GM, care includ divizia "Opel" Germania şi brandul britanic Vauxhall, au acumulat pierderi de 18 miliarde dolari din 1999.
Strategia GM de redresare a operaţiunilor europene include noi modele, în parte alături de PSA "Peugeot Citroen" din Franţa, dar şi reducerea cheltuielilor prin măsuri precum închiderea fabricii "Opel" din Bochum - Germania, la finele lui 2014.
GM mai are unităţi de producţie în Germania, iar totalul lucrătorilor acestora era de 20.000 la sfârşitul anului trecut. Per total compania avea circa 37.000 de salariaţi în Europa, la data de 31 decembrie.