Genesis Property explică că reîntoarcerea la birou continuă să crească în acest an, pe măsură ce angajaţii resimt tot mai mult nevoia de interacţiune directă cu colegii, iar angajatorii implementează strategii care favorizează revenirea la birou full-time, echilibrând totodată modelul hibrid, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit unui sondaj realizat în rândul a 1.168 de respondenţi la nivel naţional de Genesis Property, unul dintre cei mai importanţi proprietari de clădiri de birouri din România, aproape 63% dintre angajaţi lucrează deja exclusiv de la birou, în timp ce 13% optează pentru un program de 3-4 zile pe săptămână. În plus, doar 10% dintre respondenţi continuă să lucreze exclusiv remote.
Top managerii, angajaţii din echipele administrative (HR, financiar-contabilitate) şi middle managerii sunt categoriile profesionale cu cea mai mare prezenţă la birou. Tendinţa evidenţiază importanţa prezenţei fizice pentru rolurile strategice şi pentru departamentele care necesită coordonare activă cu alte echipe şi întâlniri face to face. Angajaţii din roluri executive rămân mai flexibili datorită specificului activităţilor lor individuale, iar echipele de vânzări petrec mult timp pe teren.
"La aproape cinci ani de la pandemia care a transformat fundamental stilul de lucru, vedem o creştere clară a preferinţei pentru prezenţa fizică la birou, iar datele confirmă ceea ce observăm şi în parcurile noastre de birouri. Mai mult de jumătate dintre respondenţi preferă acum să vină cinci zile pe săptămână la birou, păstrându-şi însă o flexibilitate în program. Este o confirmare a nevoii de interacţiune directă şi socializare, iar top managerii oferă un exemplu prin prezenţa lor constantă", spune Elena Panait, Head of Leasing, Genesis Property.
Generaţia X înregistrează cel mai mare procent de angajaţi care lucrează exclusiv de la birou (74,8%), urmată de Mileniali (54,1%) şi Generaţia Z (53,8%). Totuşi, pentru angajaţii care lucrează în sistem hibrid, revenirea full-time la birou depinde adesea de stimulente şi beneficii suplimentare oferite de angajator pentru a creşte atractivitatea lucrului la sediul companiei. Printre acestea, 37,2% dintre respondenţi au indicat masa de prânz asigurată, 34,5% subvenţionarea transportului şi 26,9% mai multe zile de concediu.
Generaţia X pare mai puţin influenţată de beneficiile financiare şi mai motivată de dorinţa de implicare în viaţa companiei. În schimb, angajaţii mai tineri, precum cei din Generaţia Z, ar prefera o creştere salarială semnificativă pentru a lucra full-time de la birou, dat fiind că mulţi se află la început de carieră, cu venituri mai mici comparativ cu generaţiile mai experimentate.
Sondajul relevă că, dacă angajatorii ar oferi o creştere salarială de 20% celor care lucrează exclusiv de la birou, 75,2% dintre angajaţii Generaţiei X ar opta pentru acest model, un procent similar cu cel al celor care deja au revenit la birou. Situaţia este uşor diferită pentru Generaţia Z, unde 61,5% dintre respondenţi ar alege să lucreze full-time la birou în aceste condiţii, comparativ cu 53% care lucrează deja exclusiv de la birou.
Genesis Property a redefinit experienţa angajaţilor la birou prin proiectul YUNITY Park, care oferă un mix unic de facilităţi şi avantaje menite să transforme munca zilnică într-o experienţă adaptată stilului modern de viaţă. Campusul include un amfiteatru în aer liber cu 1.500 de locuri, 2 kilometri de alei pietonale, oglinzi de apă în cascadă, o pădure urbană şi spaţii creative de întâlnire. A doua fază a proiectului, finalizată anul trecut, a beneficiat de o investiţie de peste 20 de milioane de euro.
Opinia Cititorului