Tendinţa descendentă a încrederii consumatorilor din Germania pare că a fost oprită, în pofida perspectivelor de creştere ale celei mai mari economii din Europa.
Grupul de cercetare GfK a anunţat, vineri, că indicele care măsoară aşteptările consumatorilor a urcat la 8,5 puncte pentru noiembrie, de la 8,4, cât arătau perspectivele pentru octombrie. Conform GfK, a sporit disponibilitatea germanilor de a cumpăra, pe fondul şomajului redus. GfK subliniază că aşteptările germanilor privind salariile continuă să se îmbunătăţească, iar, pentru consumatori, perspectivele economice s-au stabilizat.
Economia germană a înregistrat o scădere de 0,2% în cel de-al doilea trimestru din 2014, după o creştere de 0,7% în primele trei luni.
Principalele institute de cercetare economică din Germania şi-au revizuit recent, în scădere, estimările privind ritmul de creştere care va fi înregistrat de prima economie europeană în acest an şi anul viitor, recomandându-le autorităţilor de la Berlin să crească investiţiile publice. În raportul lor bianual, cele patru institute economice, Ifo, DIW, IWH şi RWI, estimează că PIB-ul Germaniei va creşte cu 1,3% în acest an, faţă de un avans de 1,9%, cât preconizau în luna aprilie. Pentru 2015, cele patru institute mizează pe o creştere de 1,2%, faţă de avansul de 2% preconizat în primăvară.