GfK achiziţionează NORM Research & Consulting AB, o companie de cercetare de piaţă suedeză specializată în cercetări virtuale de cumpărător. Produsul lor de bază este un software care simulează un mediu de cumpărături pentru diverse scopuri de cercetare, informează un comunicat de presă remis redacţiei.
Simstore, software-ul de cloud al lui NORM, permite analiza eficientă a comportamentului cumpărătorilor. Cu rezultatele cercetării, clienţii îşi pot optimiza strategia de preţ, sortimentaţia, ambalajele, aranjarea la raft şi lansările de produse. Simstore creează medii de cumpărături foto-realiste în două şi trei dimensiuni.
Simstore a fost dezvoltat în ultimii 10 ani pentru a deveni o platformă de cercetare vârf de lance pentru studierea comportamentului cumpărătorilor. Acesta permite analize scalabile şi eficiente de comportament fără a fi nevoie de studii de testare scumpe şi consumatoare de timp în medii fizice. Mediile simulate sunt fie ale unor retaileri care deţin magazine fizice, fie ale unor retaileri online.
Până în prezent, Simstore a derulat cercetări în rândul a milioane de consumatori din peste 30 de ţări, crescându-şi capabilităţile împreună cu GfK.
Debra A. Pruent, membru în Consiliul de Administraţie GfK şi responsabil pentru sectorul dedicat experienţelor consumatorilor a declarat: "Digitalizarea este cea mai mare oportunitate pentru cercetare de piaţă. Cu tehnologia de care dispune NORM Research & Consulting, proiectele de cercetare ale clienţilor pot fi implementate rapid şi eficient oriunde în lume. Compania este unul dintre liderii în această tehnologie şi printre clienţii săi se numără deja mulţi dintre cei mai mari producători de bunuri de larg consum din lume. Software-ul accesibil completează ideal portofoliul GfK de cercetări de cumpărător, oferind un avantaj competitiv enorm."
Adrian Sanger, coordonatorul studiilor de cumpărător la GfK, a adăugat: "Această achiziţie extinde oferta noastră de studii despre cumpărător dedicată clienţilor din pieţele de FMCG, de retail şi de tehnologie. Prin îmbinarea datelor comportamentale cu Simstore, clienţii au o viziune completă asupra cumpărătorului la nivel global, generând soluţii clare pentru a optimiza prezenţa la raft, canalele de distribuţie alese şi experienţa de cumpărare."
Anders Örbom, co-fondator şi CEO al NORM Research & Consulting, a precizat: "Ca pionieri în domeniul cercetărilor virtuale de cumpărător, am pus pasiunea şi experienţa noastră în dezvoltarea unei soluţii software optime. Sub umbrela GfK, putem acum măsura şi integra tehnologia noastră într-un portofoliu global dedicat cumpărătorului. Împreună, oferim o colecţie unică de instrumente de cercetare şi ne consiliem clienţii în activităţile lor strategice şi operaţionale adresate cumpărătorilor."
Andreas Lee, co-fondator al NORM Research & Consulting, a declarat: "Suntem foarte încântaţi că am devenit parte a GfK. Noua configurare va consolida şi mai mult dezvoltarea de către noi a unor metode inovatoare de a înţelege şi a anticipa comportamentul cumpărătorilor."
NORM Research & Consulting AB a fost infiinţată în anul 2003 şi are 60 de angajaţi aflaţi sub coordonarea fondatorilor Anders Örbom şi Andreas Lee. Din locaţiile sale din Stockholm şi Amsterdam, compania desfăşoară proiecte globale pentru clienţi, precum Unilever, Carlsberg, Nestlé, Arla Foods şi Philips.
Prezentă pe piaţa locală din 1992, compania GfK România este un institut de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de 16,2 milioane euro în 2014. Activităţile GfK România sunt structurate în două sectoare, Consumer Choices şi Consumer Experiences.