Avocatul Gheorghe Piperea a anunţat astăzi că va depune la Avocatul Poporului un memoriu în care va solicita sesizarea CCR în vederea exercitării controlului de constituţionalitate a priori a legii carantinei, scrie DcNews.
Printr-o postare pe Facebook, avocatul Gheorghe Piperea a anunţat că va depune astăzi la Avocatul Poporului un memoriu prin care va solicita să sesizeze CCR "în vederea exercitarii controlului de constitutionalitate a priori (înainte de promulgare) a legii carantinei, votată aseară de Senat".
Gheorghe Piperea a precizat că memoriul are patru motive de neconstituţionalitate formale şi şapte motive de neconstituţionalitate de fond.
Avocatul a făcut publice "cele mai preocupate dintre acestea".
"1. Forma legii, asa cum a fost adoptată, încalcă principiul separaţiei puterilor în stat, întrucât iniţiativa legislativă a apartinut guvernului, dar legea a fost aproape în intregime modificată în Parlament, ceea ce a determinat un inadmisibil clivaj între iniţiativa legislativă guvernamentală şi cea parlamentară."
"2. Legea criticată a introdus noţiunea de "persoană suspectă" de a fi infectată cu un agent patogen, "calitate" pe care o căpătată pentru simplul fapt că provine dintr-o zona cu epidemie sau pentru că a intrat în contact cu o persoană infectată. Or, noţiunea normativă de "suspect" are o conotaţie procesual-penală, desemnând o persoană care poate să fie sau nu vinovată de săvârşirea unei fapte penale, dar care este bănuită de ceva penal de către organele de cercetare penală."
"3. Legea criticată înlocuieşte dreptul la asistenţă medicală în unităţile sanitare de stat, prevăzut în art. 47 alin.2 din Constituţie, cu obligaţia de a fi sănătos. Orice simptom de gripă sau de răceală poate fi uşor confundat de funcţionarii de la DSP cu covid-19. Această confuzie a fost făcută chiar de preşedintele României, domnul Klaus Werner Iohannis, care a declarat despre covid-19 că este "o simplă răceală". Declaraţia este publică, fiind dată în ziua de 27 februarie 2020. Se poate presupune că, atunci când a făcut această declaraţie, preşedintele se consultase deja cu specialiştii în epidemii şi virusuri. Din această perspectiva, este evident că nu ne putem ascunde de autorităţile medicale dacă avem frânturi de simptome de boală contagioasă - strănut, tuşe, tremurat de frig. Pentru a nu fi reclamaţi la 112, suntem obligaţi să fim sănătoşi de acum încolo".
"4. Legea introduce conceptul de "grup populational", definit că grup de persoane care prezintă una sau mai multe caracteristici comune. Acest concept este similar cu termenii juridici utilizaţi în legislaţia nazistă. Caracteristicile comune pot fi rasă, culoarea pielii, dizabilitatea, profesia, lipsa averii, lipsa posibilităţîi de a munci, lipsa asigurării medicale etc. Or, acest concept abominabil face legea anti-constituţională din start, încălcând principiile statului de drept şi principiul non-discriminării. În plus, conceptul de "grup populational", care ar putea conţine "persoane suspecte", antrenează responsabilitatea colectivă pentru suspiciunile la adresa unor indivizi, precum şi detenţia medicală pentru neşansa de a fi inclus într-un astfel de grup de "risc". Medicii, asistenţîi, poliţiştii care fac vizite deţinuţilor medicali, jandarmii care escorteaza dubele cu asemenea deţinuţi, avocaţîi şi magistraţîi din palatele de justiţie, funcţionarii publici care lucrează permanent cu publicul, toţi pot fi membri ai acestor nedorite grupuri populationale şi, deci, "persoane suspecte".Iar cel care desemnează grupurile populationale este, desigur, "comandantul acţiunii", prin ordin executoriu imediat şi cvasi-inatacabil în justiţie.
"5. În fine, legea este viciată din punct de vedere constituţional şi pentru că impune adevărate sancţiuni, mergând până la privare de libertate, în baza unor simple suspiciuni ale unor funcţionari ai aparatului sanitar birocratic. A se observă că legea utilizează obsesiv cuvântul "liberare" pentru persoanele suspecte, în loc să utilizeze termenul corect din punct de vedere medical şi etimologic de "externare", ceea ce accentuează caracterul sau represiv".
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 17.07.2020, 15:07)
Legea în esența ei este o lege nazistă de înființare și gestionare de lagăre de exterminare.
Este o lege ordin, care nu respectă nicio valoare socială și
care desconsideră totalmente ființa umană.
Practic se legiferează o vânătoare de oameni.
1.1. Ai (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de sabin în data de 17.07.2020, 15:58)
dreptate mai ales ca legea e scrisa in...lb.germana...
1.2. E revenirea fascismului in Romajia (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Cristian în data de 18.07.2020, 17:29)
Iohannis va rămâne în istoria sinstra a României că fiind cel în timpul căruia a revenit fascismul in Romania. O rusine națională.
2. fără titlu
(mesaj trimis de Muha în data de 19.07.2020, 20:02)
Sa sesizese Ccr legea este constitutionala stop