• Campania premiată este seria de printuri "Dosarele Istoriei"
Agenţia Graffiti BBDO a cîştigat argintul (Silver WorldMedal) la Festivalul de Publicitate de la New York, secţiunea Design, Print and Outdoor, pentru campania de print "Dosarele Istoriei". Este a patra recunoaştere a valorii creative a agenţiei la acest festival, după ce anul trecut a luat argint (cu pritnul Guiness, "Positive"), în 2002 - bronz (printul "Mîinile" realizat pentru Dakino), iar în 2001 a fost finalistă (cu lucrarea "Calendarul aniversar Graffiti BBDO").
Cele trei printuri care formează campania Dosarele Istoriei - "Hitler", "Lenin" şi "Mao" - se bazează pe specificul revistei, conceptul "istoria pe scurt": momente esenţiale ale istoriei secolului XX, cu accent pe personajele-cheie. Execuţiile reflectă conceptul prin schiţarea trăsăturilor celor trei figuri istorice.
Pe lîngă printurile menţionate, campania "Dosarele Istoriei" a cuprins şi spoturi TV şi radio. Obiectivul campaniei a fost sporirea notorietăţii publicaţiei şi creşterea numărului cititorilor în paralel cu atragerea publicului tînăr, interesat de cultură şi documentare. Creativitatea printurilor din campania "Dosarele Istoriei" a fost recunoscută şi la Ad'Or 2005, obţinînd titlul de "Cel mai bun print" la categoria Divertisment şi nominalizare la "Cel mai bun print al anului".
New York Festivals este una din cele mai importante competiţii de profil din lume, care premiază, de aproape 50 de ani, excelenţa în publicitatea internaţională. În acest an, în cadrul secţiunii Design, Print and Outdoor au fost înscrise 4300 campanii de print şi outdoor din 62 de ţări. Lucrările au fost jurizate online de aproape 100 de directori de creaţie din principalele centre de advertising din lume, unul dintre membrii juriului din acest an fiind chiar directorul de creaţie al Graffiti BBDO, Adrian Preda.