Grupul antreprenorial Agroland prezent pe piaţa de retail, agribusiness, producţie alimentară şi nutriţie animală anunţă un amplu proces de rebranding şi consolidare a structurii sale operaţionale pe trei verticale strategice de business: retail, food şi agribusiness.
Agroland Retail va include magazinele proprii, distribuţia către francize şi infrastructura logistică aferentă. Agroland Food va integra toate fermele existente, fabrica de procesare a ouălor, fermele de reproducţie şi staţiile de incubare, şi în viitor o linie de abatorizare. Agroland Agribusiness va continua să administreze distribuţia de inputuri agricole, tradingul de cereale, producţia şi selecţia de seminţe, şi până la sfârşitul anului, fabricile de furaje, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Ecosistemul de companii va funcţiona sub umbrela Agroland Group, iar noua structură de organizare va permite companiei să se adapteze mai rapid la schimbările din piaţă şi să implementeze strategii de creştere mai eficiente. Cum fiecare verticală va avea o contabilitate separată şi va putea fi evaluată individual, noua structură oferă investitorilor de pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti, unde companiile Agroland Business System (BVB: AG) şi Agroland Agribusiness (BVB: AAB) sunt listate, mai multă claritate şi transparenţă, şi o imagine clară asupra performanţei fiecărui segment de activitate. O astfel de reorganizare va adresa aşteptările investitorilor în ceea ce priveşte transparenţa, performanţa şi viabilitatea pe termen lung, având un impact pozitiv asupra procesului de listare pe piaţa principală, un obiectiv pe termen mediu al grupului.
Schimbările marchează o nouă etapă de dezvoltare a companiei care îşi continuă planurile ambitioase de dezvoltare pe un model de business integrat. Grupul îşi propune să continue investiţiile într-un ritm susţinut, peste nivelul din 2024, şi să intre pe noi segmente.
Astfel, pe zona de food, Agroland a achiziţionat şi prima fermă de producţie ouă ecologice înfiinţată în România, cu o capacitate anuală estimată la 3 milioane de ouă BIO, entitate care se va alătura grupului la începutul lunii mai. Această unitate va răspunde cererii tot mai mari pentru produse sustenabile şi cu valoare adăugată. Tot pe zona de food, continuă investiţiile în dezvoltarea platformei avicole de la Mihăileşti care va ajunge anul acesta la o producţie medie lunară de 5,8 milioane de ouă, în creştere cu 18% comparativ cu producţia medie din 2024.
Pe zona de agribusiness, grupul a demarat modernizarea staţiei de condiţionare a seminţelor din Şimian, judeţul Mehedinţi, investiţie care va contribui la creşterea calităţii proceselor de selecţie şi pregătire a seminţelor, consolidând poziţia companiei în lanţul de producţie agricolă.
Nu în ultimul rând, pe zona de retail, Agroland a planificat pentru acest an deschiderea a cel puţin 10 magazine noi, dintre care minimum 6 vor fi în format Mega.
"Securitatea alimentară devine din ce în ce mai importantă, mai ales în actualul context geo-politic la nivel global. Credem că România este bine poziţionată şi dispune de resursele necesare pentru a-şi mări producţia internă şi a diminua sau chiar elimina dependenţa de importuri pe multe segmente de producţie agro-alimentară. Producţia de ouă este unul din aceste segmente. Putem să asigurăm nu doar ouăle necesare consumului intern dar chiar să exportăm. Agroland îşi propune să fie un partener de încredere în acest proces, investind în producţia internă, dar şi în dezvoltarea unei unităţi de procesare a ouălor, pentru a adăuga valoare produselor şi a contribui la exportul acestora", a declarat Horia Cardoş, fondator şi CEO al Agroland Business System.
Schimbările la nivel de organizare vin la pachet cu crearea unei noi identităţi vizuale, mai clare şi mai puternice pentru piaţa pe care activează, evidenţiind fiecare dintre cele trei verticale de business.
"Noua identitate vizuală vine să susţină structura organizaţională pe verticale de business şi poziţionarea Agroland Group ca un ecosistem de companii puternice în retail, agribusiness, producţie alimentară şi nutriţie animală, cu o abordare integrată, care se bazează pe sustenabilitate şi parteneriate strategice pentru a contribui la dezvoltarea unui sector agricol modern şi eficient. Ne propunem să susţinem productivitatea şi prosperitatea micilor şi marilor fermieri şi a comunităţilor prin produse de calitate, resurse şi soluţii competente şi parteneriate îndelungate bazate pe încredere", spune Horia Cardoş, fondator şi CEO al Agroland Business System.