Grupul Ascendis a încheiat cu afaceri de aproximativ 11 milioane de euro în 2023, în creştere cu 5% faţă de anul 2022. Anul trecut a fost cel mai bun an din istoria de 26 de ani a companiei.
"Vânzările din Republica Moldova şi din Ucraina au mers foarte bine anul trecut, cu o creştere de 25% an/an, iar veniturile generate acolo au ajuns la nivelul de dinainte de război, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, la începutul anului 2023, anticipam o creştere remarcabilă a business-ului Ascendis, după o creştere de 30% a vânzărilor grupului în primul trimestru comparativ cu 2022. Totuşi, pe parcurs, ritmul s-a temperat, iar unele fabrici din centrul şi din vestul ţării au suspendat temporar anumite proiecte de training şi team building", a declarat Andrei Goşu, managing partner al grupului Ascendis.
Programele de management şi cursurile de utilizare a noilor tehnologii au fost diviziile - vedetă ale anului 2023, cu cele mai mari creşteri ale cererilor din partea companiilor. De asemenea, anul trecut a marcat şi finalul implementării, de către Ascendis, a celui mai mare proiect de transformare a culturii organizaţionale într-o instituţie publică.
"În 2024 ne concentrăm pe consolidarea echipelor de consultanţi pentru proiectele din sectorul public şi pentru cele din domeniul eficienţei operaţionale şi a sustenabilităţii. Planul este să depăşim pragul de 11 milioane de euro venituri anul acesta. Am crescut şi echipa: am adus 2 oameni noi de vânzări şi 6 traineri. De asemenea, avem o echipă de comunicare pe care o implicăm în proiectele de transformare organizaţională în care suntem consultanţi", a adăugat Andrei Goşu.
Tot în 2024, Ascendis va investi 200.000 euro în dezvoltarea consultanţilor proprii, prin participarea acestora la programe de training şi conferinţe internaţionale.
Din totalul veniturilor de aproximativ 11 milioane de euro ale grupului în 2023, peste 9 milioane de euro au fost înregistrate pe Ascendis Consulting - programe de training, consultanţă şi evenimente corporate. Birourile din Republica Moldova şi din Ucraina au generat vânzări de câte peste 400.000 de euro fiecare, iar 750.000 de euro au reprezentat veniturile din platforma de învăţare digitală Code of Talent. Pe de altă parte, anul acesta Ascendis a luat decizia de a închide biroul din Serbia, pentru că nu a generat rezultatele dorite.
Piaţa de training de programe de tip soft skills, estimată la o valoare anuală de 30-40 de milioane de euro anual, va creşte semnificativ în următorii ani, pe mai multe segmente. Există o creştere a cererii pentru programe de training susţinute financiar de Uniunea Europeană, cu accent pe digitalizare. De asemenea, mai există solicitări pentru dezvoltarea competenţelor de leadership în sectorul public şi pentru programe menite să sporească eficienţa operaţională şi conştientizarea asupra subiectelor legate de sustenabilitate.
Grupul Ascendis, fondat în 1997, este format din companiile Ascendis Consulting (training, team building şi evenimente corporate, consultanţă, servicii de evaluare, coaching, studii de piaţă), Code of Talent (platformă de învăţare digitală realizată în parteneriat cu compania Co-Factor), Ascendis Moldova şi Ascendis Ucraina.