"Michelin & Cie.", cel mai mare producător european de anvelope, şi-a redus cu 8,1% vânzările în perioada ianuarie-martie 2013, în ritm anual, în condiţiile în care recesiunea din regiune a redus cererea de autoturisme.
Cifra livrărilor companiei franceze a ajuns la 4,88 miliarde euro (6,36 miliarde dolari), de la 5,3 miliarde euro în trimestrul întâi din 2012. Analiştii estimau mai mult: 4,97 miliarde euro.
Pe segmentul camioanelor uşoare, vânzările de anvelope produse de "Michelin" s-au redus cu 6,5%, la 2,58 miliarde euro, iar pe cel al cauciucurilor pentru camioane grele - cu 7,9%, la 1,48 miliarde euro.
"Dacă volumul vânzărilor se va menţine la nivelul actual, atunci vor fi efectuate restructurări la nivelul Europei", a declarat directorul financiar al companiei, Marc Henry, adăugând: "Acest lucru este sub control, bineînţeles. Deocamdată nu a fost stabilit nimic".
Piaţa auto din Europa a scăzut cu 10% în luna martie, iar în trimestrul întâi - cu 9,7%, la recordul minim de 3,1 milioane de vehicule noi vândute. Anul trecut, "Michelin" a realizat 40% din vânzările sale în această regiune.