Hackathon4Health, o iniţiativă a companiei Johnson & Johnson România, a avut loc weekendul acesta, având alături ca parteneri de implementare Universitatea de Medicină şi Farmacie "Carol Davila" din Bucureşti (UMFCD) prin Centrul de Inovaţie şi e-Health (CieH) şi Asociaţia Societatea Studenţilor în Medicină din Bucureşti (SSMB). Este a doua ediţie dezvoltată împreună ca urmare a Acordului de Parteneriat academic-privat în domeniul e-Health semnat în anul 2020. Partenerii strategici ai evenimentului au fost Ambasada Statelor Unite ale Americii în România şi Camera de Comerţ Americană în România (AmCham România) în fiecare an.
Ajuns la cea de-a 5-a ediţie, Hackathon4Health este recunoscut în rândul studenţilor şi profesioniştilor din domeniul medical deopotrivă şi are obiectivul de a accelera progresul digital în sănătate şi inovaţia prin dezvoltarea soluţiilor digitale inovatoare, precum şi a unei platforme de colaborare care să contribuie la transformarea digitală în sănătate în România. La fel ca în anul precedent, această ediţie s-a desfăşurat online, live, într-o platformă digitală special dezvoltată pentru acest eveniment, în care echipele au lucrat la proiectele lor pe parcursul acestui weekend, timp în care au beneficiat şi de îndrumarea mentorilor hackathonului.
Membrii juriului: Conf. Dr. Diana Loreta Păun, Consilier Prezidenţial, Departamentul de Sănătate Publică, Administraţia Prezidenţială a României, Georgiana Coşoveanu, Senior Manager, Governmental & Corporate Affairs, Johnson & Johnson România, Şef Lucrări Dr. Ştefan Busnatu, Prodecan, Universitatea de Medicină şi Farmacie "Carol Davila" din Bucureşti, Coordonator al Centrului de Inovaţie şi e-Health, Ciprian Păltineanu, Angel Investor şi Cornel Amariei, CEO şi Fondator LUMEN - Empowering the Blind au contribuit la buna desfăşurare a evenimentului şi au stabilit echipele câştigătoare de anul acesta.
Cele trei echipe desemnate câştigătoare, formate, în total, din 13 participanţi sunt următoarele:
• CLINIX - cu o aplicaţie ce depistează interacţiunile între medicamente;
• I'M FINE - cu o platformă în domeniul sănătăţii mintale;
• ONCOGENTIx - cu o aplicaţie dedicată managementului bolilor genetice oncologice.
"Hackathon4Health 2021 a fost o imensă oportunitate şi un prilej de întâlnire între pasionaţi de sănătate, medicină, tehnologie şi eHealth, în general, şi reprezentanţi ai autorităţilor, profesionişti din domeniul sănătăţii, antreprenori, mediul academic şi reprezentanţii asociaţiilor de pacienţi, cu obiectivul de a dezvolta soluţii digitale în beneficiul pacienţilor şi sistemului de sănătate. Suntem onoraţi că şi anul acesta participanţii au dat curs invitaţiei noastre, contribuind, într-un număr foarte mare, cu entuziasm şi inspiraţie la transformarea digitală în sănătate din România. Soluţiile prezentate în acest sfârşit de săptămână au potenţialul de a aduce o valoare reală pacienţilor şi de a pune în mişcare schimbări constructive.
Noi, la Johnson & Johnson, alături de partenerii noştri, ne bucurăm că avem ocazia să susţinem tinerii implicaţi în această schimbare pozitivă. Îi felicităm pe toţi participanţii şi le suntem alături echipelor câştigătoare pentru a-şi dezvolta proiectele şi a le pune în practică", spune Sevan Kaloustian, Managing Director al Janssen, companiile farmaceutice ale Johnson & Johnson în România.
Proiectele şi echipele câştigătoare au fost selectate în baza următoarelor criterii:
1. Minimum Viable Product (MVP) - evaluarea a ceea ce echipa a reuşit să creeze în cele două zile de hackathon, respectiv demonstrarea competenţelor tehnice ale soluţiei;
2. Inovaţie - din perspectiva implementării şi a nevoii pe care proiectul o adresează;
3. Fezabilitate - posibilitatea reală de a dezvolta cât mai aproape de o versiune finală şi viabilă având la dispoziţie 10.000 de dolari finanţare şi sesiunile mentorat;
4. Impactul potenţial al proiectului asupra sănătăţii populaţiei, în România şi la nivel global;
5. Scalabilitatea soluţiei - din perspectiva tehnologică şi metodologică, a funcţionalităţii şi adaptabilităţii şi a potenţialul de utilizare în diferite condiţii de piaţă;
6. Coeziunea echipei ;
7. Aptitudini businessale echipei;
8. Încadrare în temele editiei.
"În fiecare an ne bucurăm de numărul mare de participanţi şi de proiectele înscrise în competiţie, precum şi de sprijinul mentorilor, al specialiştilor din diferite arii de expertiză din domeniul medicinei şi al tehnologiei. Interesul tinerilor noştri pentru dezvoltarea domeniului şi pentru digitalizare este mare şi credem că ei sunt vectorul unei schimbări pozitive în tehnologizarea sistemelor sanitare, în creşterea ariei cercetării ştiinţifice medicale, şi în sprijinirea pacienţilor cu platforme actuale şi practice pentru a creşte calitatea actului medical.
Ţin să mulţumesc în mod deosebit companiei Johnson & Johnson, care a iniţiat acest demers şi îl implementează anual, contribuind astfel, în mod concret, la dezvoltarea ecosistemului digital în domeniul sănătăţii, în România. Vreau să mulţumesc de asemenea reprezentanţilor Centrului de Inovaţie şi eHealth din cadrul UMF Carol Davila şi celor ai Societăţii Studenţilor în Medicină din Bucureşti, care reuşesc, pentru al 2-lea an consecutiv, să contribuie la buna sa desfăşurare şi să susţină această competiţie de înaltă ţinută la nivel academic.", declară Rectorul Universităţii de Medicină şi Farmacie "Carol Davila" din Bucureşti, Prof. Dr. Viorel Jinga
Fiecare dintre echipele câştigătoare va primi o finanţare pre-seed în valoare de 10.000 de dolari din partea Johnson & Johnson România şi mentorat pe durata a 6 luni post eveniment din partea Johnson & Johnson România şi a Centrului de Inovaţie şi e-Health din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie "Carol Davila" din Bucureşti (UMFCD) pentru dezvoltarea şi implementarea soluţiilor propuse în cadrul concursului.