Cifra de afaceri a companiei germane de consultanţă în management Horvath & Partners a ajuns la o valoare de peste 100 de milioane de euro, ceea ce arată o creştere de 43% faţă de anul financiar precedent.
Mai mult decât atât, acest lucru arată că Horvath & Partners a crescut în anul financiar 2008/2009 de patru ori mai mult decât media pe întreaga industrie. Anul trecut, piaţa germană de consultanţă a înregistrat o creştere de 10,8%, potrivit datelor Asociaţiei firmelor de consultanţă din Germania (BDU).
În anul financiar 2008, încheiat la 31 martie 2009, veniturile totale ale companiei au atins pragul de 103,3 milioane euro, aceasta semnificând o creştere cu 43% în comparaţie cu rezultatele anului precedent (72,3 mil. euro). Prin acest rezultat, compania a depăşit de 4 ori media în sectorul de consultanţă, care potrivit BDU a fost de 10,8% in 2008.
După creşterea cu 43% a cifrei de afaceri, Horvath & Partners a urcat pe locul 13 în topul companiei de research germane Lünendonk, a celor mai mari 25 de companii de consultanţă în management din Germania. "Anul financiar precedent a fost din multe perspective un an excepţional", declară Dr. Bernd Gaiser, purtătorul de cuvânt al boordului Horváth AG. "Cererea pentru consultanţă în management adresată atât de întreprinderile private cât şi de cele din sectorul public nu a fost niciodată atât de mare, fapt valabil pentru întregul sector de consultanţă, dar în special pentru compania noastră. De asemenea, nu am mai întâlnit un asemenea boom - în primele trei semestre - şi o asemenea scădere - în ultimul semestru din 2008 - atât de pronunţate şi apropiate."
În anul financiar actual, început la 1 aprilie, consultanţii se confruntă cu o piaţă mult mai dificilă, a declarat Gaiser. Însă în România este planificată pentru 2009 o creştere constantă de aproximativ 15%. "Compania îşi urmează obiectivele, şi anume de a se dezvolta superior pieţei de consultanţă per ansamblu, aşa cum a făcut şi în anii precedenţi" menţionează Kurt Weber, Managing Director în biroul Horváth & Partners din Bucureşti. Subsidiara din România a companiei de consultanţă a realizat în anul financiar 2008/2009 o cifră de afaceri de 3,5 milioane de euro, ceea ce arată o uşoară scădere de 23%, faţă de anul fiscal precedent (2007-2008), când s-au înregistrat venituri de 4,6 milioane de euro. "Scăderea de la nivel local este normală pentru această piaţă. În România au scăzut foarte mult contractele în sectorul de consultanţă, iar scăderea noastră a fost mai mică faţă de ritmul în care s-a desfăşurat activitatea de consultanţă de la începutul acestui an. Însă suntem încrezători pentru următoarea perioadă", a explicat Weber.
Clienţii din piaţa autohtonă provin din industria de oil & gas, construcţii, retail, telecom, farma, automotive sau banking. Pentru anul 2010, Weber se aşteaptă la o revenire a economiilor din Europa de Vest de pe urma căreia va avea de câştigat şi sectorul de consultanţă şi evident toate companiile din România ce sunt în strânsă legătură cu piaţa europeană, fie în calitate de furnizori sau de producători.