Husqvarna şi-a dezvăluit recent, în cadrul conferinţei internaţionale în format digital Living City, soluţia de satelit AI (inteligenţă artificială) HUGSI - Husqvarna Urban Green Space Index - care cuantifică verdeaţa oraşelor din întreaga lume prin observarea spaţiilor verzi de sus, cu scopul de a asigura şi îmbunătăţi creşterea şi menţinerea spaţiilor verzi din zonele urbane.
Această soluţie, care va ajunge şi în ţara noastră, arată, în urma analizei terenurilor din zonele urbane şi a segmentării în trei categorii - vegetaţie (copaci şi plante), apă şi altele (case, drumuri)- că: zonele urbane la nivel global sunt în proporţie de 39% verzi; cele mai verzi sunt spaţiile urbane din ţările europene: 45% spaţii verzi; America Latină şi Asia de Sud şi de Vest au cele mai puţine spaţii verzi, respectiv 29%.
Evenimentul Husqvarna a adus în atenţie următoarele aspecte: cum pot datele de la satelit să faciliteze o întreţinere mai bună a arborilor; cum poate conectivitatea să îmbunătăţească parcurile, terenurile de sport, pădurile şi fermele urbane sau cât de verzi sunt cu adevărat oraşele din întreaga lume.
Potrivit Husqvarna, dincolo de zonele agricole, comparând terenurile din zonele urbane, statisticile pe 2018 şi 2019 arată că au fost identificate atât schimbări pozitive, cât şi negative în ceea ce priveşte vegetaţia: comparativ cu 2018, vegetaţia urbană a scăzut cu 0,01%, respectiv cu 14 milioane de metri pătraţi; Asia de Est Centrală (China) are un declin al vegetaţiei de 52 de milioane de metri pătraţi; Europa, America Latină, America de Nord şi Asia de Sud şi de Vest şi-au mărit spaţiul verde cu peste 40 de milioane de metri pătraţi.
Totodată, cu prilejul Husqvarna Living City, compania a prezentat noua sa maşină robotizată profesională de tuns gazon Husqvarna CEORA - care va gestiona terenuri cu iarbă de până la 50.000 mp şi va fi disponibilă în 2022 - şi a amintit de soluţia Husqvarna EPOS, care dezvoltă limite virtuale pentru maşinile robotizate de tuns gazon.
La nivel de grup, Husqvarna îşi propune să contribuie la un viitor sustenabil şi se angajează să dezvolte produse şi tehnologii corespunzătoare.
• Husqvarna România pregăteşte investiţii în magazine noi
Pe piaţa noastră, segmentul utilajelor dedicate exploatării lemnului şi îngrijirii grădinilor în care Husqvarna activează de aproape 30 de ani s-a maturizat, iar Emil Ţînţ, CEO-ul subsidiarei locale Husqvarna, un business de 22,2 milioane de euro în 2019, afirmă: "Dacă în domeniul silvic, utilajele noaste erau cunoscute încă din anii "90, partea de grădină a fost pentru mulţi ani în umbră. Acest lucru s-a schimbat în special în ultimii cinci ani, unde am observat o creştere mare a interesului pentru utilajele dedicate îngrijirii spaţiului verde".
Anul viitor, Husqvarna va investi în construcţia unor magazine noi în ţară şi în reamenajarea celor deja existente.
Despre cele mai căutate produse Husqvarna pe piaţa din România, Emil Ţînţ declară: "Pe fondul lipsei forţei de muncă şi al creşterii apetitului pentru amenjările spaţiilor verzi, maşinile de tuns robotizate şi utilajele cu acumulatori au avut o dezvoltare rapidă în ultimii doi ani şi cu siguranţă această creştere va continua accentuat în următoarea perioadă".
Cu peste 330 de ani de inovaţii, Husqvarna le furnizează profesioniştilor utilaje pentru pădure, parc şi grădină. Compania oferă o gamă largă de utilaje şi accesorii, de la motoferăstraie cu lanţ şi maşini de tăiat cu disc la maşini robotizate pentru tuns gazonul.