"Ikea" România estimează vânzări nete anuale de peste 100 milioane euro începând cu al treilea sau al patrulea an de funcţionare, iar pentru anul fiscal 2007 - 2008 estimează vânzări de circa 80 milioane euro, au declarat, ieri, reprezentanţii companiei.
"Considerăm că, în al treilea sau al patrulea an de func-ţionare, vom înregistra vânzări nete de peste 100 milioane euro. Pentru anul fiscal 2007 - 2008, ce se va încheia la 31 august, estimăm vânzări de circa 80 milioane euro", a declarat directorul Ikea Româ-nia, Cornel Oprişan.
Acesta a adăugat că Ikea România vizează în continuare expansiunea reţelei de magazine la nivel naţional, cea mai bună variantă fiind parcurile de retail, fără a exclude, însă, locaţiile independente. În plus, Oprişan consideră că pe piaţa din Capitală mai este loc pentru un magazin Ikea, astfel, două unităţi în total fiind suficiente.
Ikea România a lansat, ieri, al doilea catalog cu 30% produse noi. Catalogul are 376 de pagini şi va fi distribuit în 950.000 de exemplare în Bucureşti, Ploieşti, Piteşti, Târgovişte şi Urziceni. Inves-tiţia necesară pentru promovare şi distribuţia este de 1,3 milioane euro, la fel ca cea de anul trect.
Producătorul suedez de mobilă a deschis primul său magazin din România în zona bucureşteană Băneasa în luna martie 2007 şi estimează pentru anul acesta o creştere a pieţei mobilei din România cu aproximativ 15%.
Marca Ikea a fost înregis-trată în anul 1943 în Suedia, iar magazinul Ikea din Româ-nia a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară. În 2007, numărul total al vizitatorilor Ikea la nivel mondial a fost de 583 de milioane, iar numărul total al cataloagelor distribuite în anul respectiv, de 191 de milioane. În momentul de faţă, Ikea România are un număr de 500 de angajaţi.