Retailerul suedez de mobilă şi decoraţiuni interioare Ikea a obţinut, de la Primăria Generală a Capitalei, aprobarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) pentru deschiderea magazinului de pe Bulevardul Theodor Pallady.
Magazinul din zona Pallady, al doilea din Capitală şi din România, va avea o suprafaţă de aproximativ 37.000 de metri pătraţi şi va contribui la crearea a 300 de locuri de muncă, în urma unei investiţii de 80 de milioane de euro.
Stefan Vanoverbeke, directorul Ikea pentru Europa de Sud-Est, a precizat, citat de News.ro: "România este ţara cu cel mai mare potenţial de dezvoltare din regiunea de Sud-Est a Europei şi facem noi paşi în procesul de expansiune în toată ţara, nu numai în Bucureşti. Plănuim să atingem un număr total de 9 magazine - cel mai mare număr de magazine din ţările din regiunea de sud-est - cu o investiţie totală de peste 500 de milioane de euro. Oamenii sunt foarte importanţi pentru noi şi cea mai frumoasă parte este faptul că vom crea 3.000 de locuri de muncă în România".
Următoarele magazine pe care retailerul suedez de mobilă vrea să le deschidă sunt în Timişoara, Braşov şi Cluj, însă acestea nu vor fi inaugurate mai devreme de 2021.
Retailerul de mobilă şi decoraţiuni a anunţat, la sfârşitul anului trecut, că a înregistrat în ţara noastră cea mai mare rată de creştere de la nivelul grupului, în anul fiscal 2015-2016, care s-a încheiat la finalul lunii august, cifra de afaceri avansând cu 21,5% până la 514 milioane de lei.
La nivel de grup, Ikea a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri cu 7%, în anul fiscal 2015-2016 faţă de anul fiscal anterior, până la 34,2 miliarde de euro, nivel-record, chiar dacă uşor sub estimările grupului.
În anul fiscal 2015-2016, în magazinul Ikea din Bucureşti au ajuns 3,2 milioane de vizitatori, în timp ce site-ul magazinului a fost vizitat de 6,6 milioane de utilizatori unici.