Impactul pe care reţelele sociale şi timpul excesiv petrecut în faţa ecranelor îl pot avea asupra bunăstării şi sănătăţii mintale a tinerelor generaţii a devenit un subiect important pentru Comisia Europeană (CE), care a acţionat deja în acest domeniu în cadrul Actului privind Serviciile Digitale (DSA) prin deschiderea unor investigaţii oficiale împotriva TikTok şi Meta (Facebook şi Instagram), pe baza suspiciunilor că algoritmii acestora ar putea stimula dependenţe comportamentale în rândul tinerilor şi ar crea aşa-numitele "efecte de găuri de iepure", potrivit unui răspuns oficial al CE dat de vicepreşedintele executiv Virkkunen.
Comisia monitorizează continuu respectarea DSA de către toate platformele online foarte mari şi motoarele de căutare şi ar putea lansa noi investigaţii dacă va fi necesar. În plus, Comisia dezvoltă ghiduri pentru a ajuta furnizorii de platforme online să asigure un nivel ridicat de confidenţialitate, siguranţă şi securitate pentru minori pe platformele lor, urmând a fi adoptate în 2025.
În 2023, doar 56% dintre persoanele cu vârsta între 16 şi 74 de ani din UE aveau cel puţin abilităţi digitale de bază, în timp ce obiectivul este de 80% până în 2030. Planul de Acţiune pentru Educaţie Digitală vizează echiparea indivizilor cu abilităţi digitale, incluzând dezvoltarea unor ghiduri pentru combaterea dezinformării şi promovarea alfabetizării digitale prin educaţie şi formare. Recomandarea Consiliului pentru îmbunătăţirea furnizării de abilităţi şi competenţe digitale în educaţie şi formare este un alt instrument-cheie, cu ghiduri pentru educatori privind educaţia informatică de înaltă calitate, primul livrabil fiind programat pentru publicare în 2025. Din 2021, Erasmus+ a finanţat 674 de proiecte care abordează alfabetizarea media şi combaterea dezinformării.
Comisia a dezvoltat, de asemenea, "SELFIE", un instrument gratuit de autoevaluare care ajută şcolile să-şi evalueze pregătirea digitală. Mai mult, Directiva privind Serviciile Media Audiovizuale obligă Statele Membre şi platformele de partajare a videoclipurilor să promoveze alfabetizarea media.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 03.01.2025, 22:31)
Normal ar fi ca sa fie investigat,
impactul INTERNETULUI asupra tinerilor,
asa ar mai avea si ceva logica
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.01.2025, 10:38)
jokerescu il va interzice.
vom primi desene animate 10 minute pe zi.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.01.2025, 10:23)
Comisia ar face bine sa investigheze si televiziunile. Sa impuna pauze de emisie si inserarea de programe plictisitoare obligatorii. De multi ani lumea a fost martora dependentei de televiziune si autoritatile nu au zis sau facut nimic. Pentru ca ele stapaneau televiziunile si programele lor si era in interesul lor ca populatia sa fie docila si dependenta de televizor. Dar ce sa vezi, pe retelele sociale, guvernele nu mai au controlul mesajelor care se distribuie, nu ele decid ce are prioritate sau nu la timpul de emisie, ci interesul publicului. Si daca publicul este interesat de coruptia si ticalosia guvernamentala, atunci nu-i bine. Guvernele sunt acum interesate sa controleze informatia distribuita pe internet.
3. fără titlu
(mesaj trimis de Nic în data de 04.01.2025, 11:04)
Hai ca se poate ca in coreea de nord!