Importurile de gaze naturale lichefiate (GNL) ale Chinei au ajuns luna trecută la cel mai redus nivel din ultimii cinci ani, pe fondul unei cereri interne scăzute şi al redirecţionării navelor spre Europa, unde preţurile sunt mai atractive, transmite Bloomberg.
Datele firmei de consultanţă Kpler arată că în februarie China a importat 4,5 milioane de tone de gaze lichefiate, situându-se, pentru a doua lună consecutiv, în urma Japoniei în topul celor mai mari importatori mondiali de GNL. Aceasta este cea mai mică cantitate importată de Beijing din ianuarie 2020, când pandemia de Covid-19 a afectat cererea şi a determinat mulţi cumpărători chinezi să invoce forţa majoră.
"A fost o iarnă relativ caldă în China, depozitele sunt pline, iar cererea industrială este scăzută. Aceste condiţii vor continua să afecteze importurile până la finalul sezonului de încălzire", a declarat Wei Xiong, analist la Rystad Energy, potrivit aceleiaşi surse.
În contextul preţurilor mai mari pe piaţa internaţională, unele companii chineze au început să revândă gazele achiziţionate anterior pentru a obţine profit, în special pe piaţa europeană.
Activitatea de revânzare a GNL ar putea rămâne la un nivel ridicat şi în 2025, după ce China a introdus un tarif de 15% pentru importurile de gaze lichefiate din SUA, estimează Xiong.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 03.03.2025, 11:46)
Adica in loc de energie ieftina "criminala" rusa,
cumparam energie scumpa si pierdem competivitatea
produselor europene fata de cea chinezeasca si din USA.
Ce strategie "minunata" a sefimii UE
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.03.2025, 14:44)
Nu-ti face probleme,
seful tau Calinut,
ne-a vandut deja aurul
cine stie ce i-a promis si Rusiei
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.03.2025, 15:19)
Descultii nu-si permit! Acu o sa se vada adevarata competitivitate - nu cand profitam de preturi de dumping de la putin. Cand platim materiile prime la fel - vedem care sunt costurile de productie si apoi pretul de vanzare - in sfarsit se termina si cu marea China.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 03.03.2025, 14:46)
Big problem pt China.
Semn de scadere grava a economiei ca nu au mai deschis conducte noi spre Rusia.