Vola.ro raportează dublarea afacerilor în anul 2022 comparativ cu 2021 şi o creştere a numărului tranzacţiilor intermediate de la 73 de milioane de euro în anul ce s-a încheiat, la puţin peste 40 de milioane de euro în anul 2021, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, românii au depăşit incertitudinile legate de călătorii din perioada pandemică şi cumpărat în anul 2022 cu 41% mai multe bilete de avion decât în 2021 folosind platforma Vola.ro. În egală măsură, Vola.ro a lucrat şi la dezvoltarea mai multor servicii noi pentru clienţii săi, în încercarea de a veni în sprijinul celor care se confruntă cu anulări sau modificări legate de zborurile lor.
Vola.ro a încheiat anul 2022 raportând tranzacţii intermediate în valoare de 73 de milioane de euro, cu 82% mai mult decât în 2021 (când această cifră a fost de aproximativ 40 de milioane de euro), o dovadă în plus a faptului că dorinţa de a călători a oamenilor este mai mare ca niciodată, în special după o perioadă pandemică marcată de restricţii de deplasare.
Interesant este faptul că există în momentul de faţă un trend al zborurilor combinate, ale căror avantaje sunt preţurile mai mici, orele de decolare mai bune pentru pasageri şi escale de scurtă durată. Conform datelor companiei, în 2022, aproape 40% dintre itinerarii au fost formate din zboruri cu două sau mai multe companii aeriene diferite.
Preţul biletelor de avion a crescut în medie cu 10-15% în anul 2022, procent care a variat în funcţie de evoluţia cererii pentru anumite destinaţii, dar şi de flexibilitatea companiilor aeriene de a deschide noi rute. Această creştere nu a afectat în mod negativ intenţia de a călători a românilor, cele mai solicitate destinaţii fiind în continuare marile oraşe europene şi totodată oraşele unde se află mari comunităţi de români. Londra, Roma, Milano, Madrid, Barcelona, Berlin, Paris, rămân cele mai căutate destinaţii pentru români iar preţul mediu al anului trecut s-a situat undeva între 115 - 145 euro / biletul de avion.
În 2022, Vola.ro a lansat şi două noi produse pentru clienţii săi: Vola Flex şi Vola Trip Protect, ambele menite să le ofere pasagerilor mai multă siguranţă în ceea ce priveşte zborurile lor.
Adăugat în momentul achiziţiei biletului de avion, serviciul Vola Flex îi oferă pasagerului posibilitatea a-şi anula călătoria primind înapoi 90% din costul rezervării sau de a-şi reprograma gratuit deplasarea în limita valorii iniţale a biletului. Acest proces decurge simplu şi rapid, fără întrebări suplimentare şi fără obligativitatea de a prezenta acte sau documente justificative.
Pe de altă parte, Vola Trip Protect este un serviciu care îi asigură pasagerului continuarea călătoriei, chiar dacă zborul său suferă anulări, întârzieri sau modificări de orar mai mari de 5 ore. În astfel de situaţii, cei care au opţiunea Vola Trip Protect primesc asistenţă prioritară din partea echipei Vola.ro, care se ocupă imediat să caute alte zboruri, directe sau cu escală, de la companiile aeriene şi să îi ofere călătorului siguranţa că va ajunge la destinaţie, indiferent de schimbările care apar.
În ultimele şase luni, Vola.ro a derulat două studii de piaţă (în iulie 2022 şi ianuarie 2023, ambele realizate de Market Reveal Research) care atestă faptul că Vola este cea mai cunoscută, utilizată şi recomandată platformă de rezervare pentru bilete de avion din România, subliniază sursa citată.
Încrederea în companie a fost consolidată şi datorită implicării Vola.ro în cazul Blue Air. După ce compania aeriană a anunţat anularea zborurilor, primii clienţi Vola.ro care au fost rambursaţi au fost cei care îşi achiziţionaseră serviciul Fast Refund şi care au primit banii înapoi în doar 2-3 zile de la anularea zborului. În acelaşi timp, clienţii care aveau inclusă opţiunea Vola Trip Protect au primit asistenţă prioritară şi soluţii alternative de călătorie, astfel continuându-şi planurile de vacanţă, sau au optat pentru rambursare.
În plus, compania a lansat în 2022 şi primul program de corporate social responsibility (CSR) "Acasă regăsit", programul prin care a oferit transport gratuit şi a ajutat 50 de familii fără posibilităţi financiare, ai căror membri lucrează în străinătate, să îşi viziteze copiii în apropierea sărbătorilor.
"Ultimii 3 ani au însemnat un rollercoaster pentru toate business-urile din turism. Până în 2020 eforturile noastre s-au concentrat pe dezvoltarea produsului online, pe dezvoltarea motorului de căutare şi a interfeţei cu care interacţionează clienţii. Pandemia ne-a învăţaţ să fim aproape de clienţii noştri şi astfel am deschis primele noastre birouri fizice, în aeroporturile Henri Coandă din Bucureşti în 2022 şi George Enescu din Bacău în 2023, în încercarea de a le oferi un ajutor rapid clienţilor Vola. Planul Vola.ro este să deschidă şi alte birouri în următoarea perioadă şi să continue dezvoltarea produselor proprii." a declarat Claudia Tocilă, Director de Marketing Vola.ro în comunicat.