Purcari Wineries (WINE) a obţinut, în anul trecut, cu profit net de 32 de milioane de lei, în creştere cu 37% faţă de cel realizat în anul 2016, în timp ce veniturile au urcat cu 38%, comparativ cu anul anterior, la 147 milioane de lei, potrivit rezultatelor financiare preliminare afişate, astăzi, de companie, pe site ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Cea mai mare piaţă de desfacere pentru Purcari, în 2017, a fost România, cu 37% din totalul vânzărilor anului trecut, urmată de Republica Moldova cu 24% şi Polonia cu 10%.
Şi în ceea ce priveşte creşterea vânzărilor din anul trecut piaţa din România ocupă primul loc, cu un avans de 69%.
Marja brută a scăzut în 2017 cu 6,1%, faţă de 2016, la 43,8%, în conetxtul unui efect negativ al aprecierii leului moldovenesc faţă de cel românesc cu 7,7%, în special în trimestrul al patrulea din 2017.
Anul trecut, compania a investit 9 milioane de lei în creşterea capacitaţii, în linia de fabricaţie pentru spumante, termovinificare, refrigerare, presa pneumatică, etc.
Activele totale au urcat cu 41%, la 235,98 milioane de lei, în timp ce datoriile totale au crescut cu circa 37%, la nivelul de 123,47 milioane de lei.
Pentru 2018, Purcari estimează o creştere a veniturilor între 24% şi 28%, în timp ce pentru marja profitului net se preconizează o apreciere între 23% şi 26%.
La începutul lunii februarie a acestui an, Purcari s a listat la BVB, plasând în piaţă 49% din acţiunile companiei, pentru care a obţinut 186,2 milioane de lei.
Pe lângă Victor Bostan, fondatorul societăţii, Purcari mai are printre acţionari fondurile Horizon Capital, Fiera Capital, Franklin Templeton şi IFC.
A.I.