ÎN ANUL 2020 Tohani România a produs 1 milion de sticle de Fetească Neagră

S.B.
Companii / 21 aprilie 2021

Tohani România a produs 1 milion de sticle de Fetească Neagră

Tohani România a depăşit cifra de 1 milion de sticle de Fetească Neagră în anul 2020, potrivit unui comunicat remis redacţiei.

Investiţia în producţia acestui vin se ridică la 6 milioane de euro.

Cu investiţii totale de 6 milioane de euro în acest soi, Tohani România îşi propune să facă din Feteasca Neagră un brand de ţară, punând totodată România pe harta viticolă mondială. Povestea vinului din soiul Fetească Neagră produs de Tohani România a început acum mai bine de 25 de ani, odată cu ambiţia proprietarului domeniului viticol, Virgil Mândru, de a face din acest soi autohton un vin de elită la nivel mondial.

Investiţia în podgoria de Fetească Neagră s-a ridicat la 3 milioane de euro, în timp ce linia de vinificaţie dedicată a necesitat o investiţie de 1 milion de euro. Pentru susţinerea vinurilor produse cu acest soi - prin marketing local şi prezenţă internaţională - s-au alocat 2 milioane de euro.

Astăzi, Feteasca Neagră a devenit vedeta podgoriei, în 2020 reprezentând 75% din totalul de vin roşu vândut de Tohani. Producţia de anul trecut a atins un nou record, fiind îmbuteliate 1 milion de sticle de vin cu eticheta Fetească Neagră.

Feteasca Neagră Tohani, vedetă internaţională

La nivel internaţional, Feteasca Neagră a devenit cel mai cunoscut şi cerut soi românesc, fiind preferat pe pieţele din SUA, China, Marea Britanie, dar şi în ţări cu tradiţie, cum ar fi Italia şi Spania. În ultimii ani a început să crească cererea şi în ţări exotice precum Brazilia şi Thailanda. De altfel, vârful de gamă produs din acest soi românesc la Tohani, Apogeum Fetească Neagră, vin produs în serie limitată, a câştigat multiple medalii internaţionale la concursuri de vin de pe toate continentele, fiind în prezent cotat în top 1% cele mai bune vinuri la nivel mondial.

Au fost necesari 15 ani de muncă până să consider că am ajuns la un rezultat demn de aşteptările noastre. Am început din vie, am muncit pământul, am replantat zone întregi cu Fetească Neagră, am investit foarte mult în specialişti şi în tehnologie. În 2011 am obţinut prima medalie de aur, la nivel internaţional, pentru Feteasca Neagră produsă la Tohani. A fost anul lansării unui vin deja emblematic pentru noi - Apogeum Fetească Neagră. Misiunea noastră este să facem din Feteasca Neagră de Tohani un soi referinţă pentru România în plan internaţional. Am început timid, însă piaţa a testat, iar acum avem creşteri semnificative peste graniţe, a explicat Virgil Mândru, CEO Tohani România.

Consumatorul român de Fetească Neagră

În România, Feteasca Neagră a devenit cel mai popular soi de vin roşu, fiind consumat în principal de publicul din generaţiile X şi Millenials, din mediul urban, care îşi doresc să înveţe despre vin şi să susţină producătorii locali.

La nivel naţional, zonele în care se consumă cel mai frecvent Feteasca Neagră de Tohani sunt Bucureşti, Prahova, Cluj şi Braşov.

Evoluţia vinului Fetească Neagră a mers mână în mână cu evoluţia consumatorului. Dacă acum 15 ani, consumatorul era unul convenţional, clasic, chiar putin învechit, azi Feteasca Neagră este consumată de un public tânar, educat, modern, care caută soiuri autohtone, vrea să descopere vinuri de tradiţie şi îşi doreşte să consume şi să susţină produse şi producători români, a declarat Virgil Mândru, CEO şi proprietar al Tohani România.

Cu calităţi care o fac comparabilă cu cele mai cunoscute soiuri internaţionale, Feteasca Neagră are o inconfundabilă notă originală. În timp ce anumiţi experţi compară culoarea şi corpul acestui soi românesc cu ale unui Cabernet Sauvignon din Bordeaux, dar şi cu fineţea unui Pinot Noir din Bourgogne, aceasta poartă şi o amprentă clară fructată, cu aromă de prune uscate şi note condimentate, tainuri catifelate şi elegante. Acestea sunt câteva dintre calităţile care conferă soiului Fetească Neagră potenţialul de a deveni soiul reprezentativ pentru ţară, punând România pe harta internaţională a vinului.

Astfel, pentru 2021, Tohani România îşi propune să menţină producţia de Fetească Neagră la circa 1 milion de sticle, ajungând pe buzele a tot mai mulţi iubitori de vin prin cele 6 etichete ale sale precum Moşia de la Tohani, Moşia de la Tohani Special Reserve, Domeniile Tohani, Princiar, Valahorum.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb