• Mai puţin spaţiu pentru cotaţiile acţiunilor l Spaţiul alocat ştirilor se reduce cu o treime
• Cei disponibilizaţi pot alege ediţia de week-end, realizată în SUA
Ediţiile din Asia şi Europa ale publicaţiei americane Wall Street Journal, care se adresează mediului de afaceri, vor apărea sub formă de tabloid începînd cu această toamnă, situaţie care determină unele disponibilizări la diviziile din regiunile respective. Decizia urmăreşte atît alinierea la trendul întîlnit în rîndul publicaţiilor de top din Europa, precum The Times şi The Independent din Londra, care au trecut cu succes la formatul tabloid - un format compact, mai uşor de citit, dar şi nevoia de reducere a cheltuielilor. Reprezentanţii companiei "Dow Jones & Co.", care editează Wall Street Journal, spun că numărul locurilor de muncă ce vor fi eliminate este "modest".
Asian Wall Street Journal va avea un nume nou începînd cu data de 17 octombrie, Wall Street Journal Asia. În plus, va fi redus numărul paginilor care prezentau evoluţia acţiunilor companiilor. Conducerea publicaţiei motivează această decizie prin faptul că cei interesaţi de cursul acţiunilor pot să-şi ia online datele necesare. Oficialii cotidianului mai spun că noul format va permite companiei să integreze diverse oferte de publicitate şi promoţii pe ediţia online, care, după afirmaţiile acestora, este cel mai mare site al unei publicaţii, cu 731.000 de abonaţi.
"Vor fi eliminate cîteva rubrici editoriale şi de afaceri, ca parte a acestei măsuri", declară cei de la "Dow Jones", adăugînd că spaţiul destinat ştirilor în ediţiile din Asia şi Europa ale Wall Street Journal se va diminua cu o treime. În aceste condiţii, majoritatea angajaţilor (reporteri şi redactori) care vor fi afectaţi de disponibilizări se vor putea transfera în Statele Unite, la departamentul ce va realiza ediţia de week-end a Wall Street Journal. Aceasta va fi lansată în New York, în luna septembrie.
Analiştii sînt de părere că măsura luată de Wall Street Journal este urmarea concurenţei făcute, pe cele două pieţe, de Financial Times, The Economist, Time şi Newsweek.
Asian Wall Street Journal a fost lansat în 1976, iar la ora actuală are, potrivit declaraţiilor reprezentanţilor cotidianului, un tiraj de 80.883 exemplare. Wall Street Journal Europe, fondat în 1983, pretinde un tiraj de 86.156 exemplare. Prin trecerea la formatul tabloid, compania va realiza, după spusele oficialilor săi, economii anuale de aproximativ 17 milioane de dolari, începînd cu 2006. În acest an, economiile vor fi de 5 milioane de dolari. În schimb, costurile restructurării se ridică la 6-8 milioane de dolari.