Norofert, producător de inputuri ecologice, a încheiat cu succes plasamentul privat pentru acţiunile sale, operaţiunea care a început în dimineaţa zilei de 18 iulie încheindu-se, datorită suprasubscrierii, în opt ore de la lansare, conform unui comunicat remis Redacţiei.
În cadrul plasamentului, prin care compania a oferit spre vânzare 712.500 acţiuni noi, Norofert a reuşit să atragă suma de 1,5 milioane de euro (7.125.000 de lei), la operaţiune participând 71 de investitori, în condiţiile în care subscrierea minimă a fost de 50.000 de lei.
Vlad Popescu, preşedintele consiliului de administraţie şi acţionar majoritar al Norofert a declarat: "Mulţumim tuturor investitorilor pentru interesul mare faţă de oferta noastră. Suntem extrem de entuziasmaţi că am reuşit să închidem plasamentul în mai puţin de o zi şi considerăm încrederea şi sprijinul oferit de piaţă ca o dovadă de încredere în echipa şi în capacităţile noastre."
Intermediarii tranzacţiei au fost Goldring şi Tradeville, iar Cornerstone Communications a asistat compania în relaţiile cu investitorii.
Plasamentul privat a avut o rată de subscriere de peste 150%, iar investitorii au subscris peste 1.000.000 acţiuni. Compania, împreună cu brokerii, au decis să introducă alocarea pro-rata, pentru a permite tuturor investitorilor care au subscris în perioada de plasament privat să primească o participaţie în Norofert. Potrivit termenilor documentului de ofertă, indicele de alocare va fi determinat la nivelul fiecăruia dintre cei doi membri ai Sindicatului de Intermediere, în funcţie de rata de subscriere a cotei de ofertă alocate lor.
Virgil Zahan, director general al Goldring, care a fost brokerul principal al acestei tranzacţii, a declarat: "Sunt convins că succesul rapid de ieri poate fi o sursă de inspiraţie şi motivaţie pentru alţi antreprenori, care vor lua în calcul şi opţiunea pieţei locale de capital".
La rândul său, Mihaela Bîciu, preşedinte şi director general al Tradeville, a precizat: "Sperăm că tot mai multe companii private vor folosi piaţa de capital din România pentru a-şi finanţa proiectele, pentru a stimula inovaţia şi a dezvolta economia".
Acum, compania se pregăteşte pentru admiterea acţiunilor sale la tranzacţionare pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti sub simbolul NRF şi îşi propune ca prima zi de tranzacţionare a titlurilor să fie în septembrie 2019.
În urma plasamentului privat, Vlad Popescu şi familia sa deţin o participaţie de 64,48% în Norofert, în timp ce free-float-ul la bursă va fi de 35,52%. Odată ce compania va intra la tranzacţionare pe AeRO, Norofert va deveni prima companie din sectorul agro-tech listată la Bursa de Valori Bucureşti.
Din capitalul strâns, 550.000 de euro vor fi investiţi pentru achiziţionarea de utilaje moderne pentru optimizarea timpului de producţie din noua fabrică din Filipeştii de Padure; 400.000 de euro vor fi direcţionaţi către creşterea echipei de vânzări cu 15 noi angajaţi pentru acoperirea întregului teritoriu al ţării noastre; 300.000 de euro vor fi folosiţi pentru achiziţionarea de materii prime de calitate superioară şi construirea unui laborator pentru cultivarea şi dezvoltarea de tulpini bacteriene proprii; 200.000 de euro pentru achiziţionarea de seminţe de grâu pentru a le oferi fermierilor împreună cu îngrăşămintele; 50.0000 de euro vor fi investiţi în omologarea noilor produse.
Compania se aşteaptă să vadă efectul pozitiv al investiţiilor făcute cu capitalul atras deja la sfârşitul anului 2019, deoarece noua fabrică va permite Norofert să-şi mărească producţia de zece ori, precum şi să îşi extindă semnificativ capacitatea de depozitare.
În 2018, Grupul Norofert a înregistrat venituri consolidate de aproximativ 10 milioane lei, o creştere de 92% faţă de 2017 şi un profit net de 4 milioane lei. Pentru 2019, conform informaţiilor prezentate în documentul de ofertă, compania intenţionează să obţină venituri de 15 milioane lei şi un profit de 6 milioane lei. Principalul factor determinant pentru această creştere a veniturilor va fi noua linie de îngrăşăminte pentru agricultura convenţională, pe care compania a dezvoltat-o în ultimele luni şi intenţionează să o lanseze spre vânzare începând cu luna septembrie a acestui an.
La sfârşitul lunii iunie, Norofert s-a transformat în SA şi a numit un Consiliu de Supraveghere format din trei membri - Vlad Popescu în calitate de Preşedinte, Cristian Logofătu (CFO şi co-fondator Bittnet Group) şi Zuzanna Kurek (Partener & Co-fondator la Cornerstone Communications) ca membri independenţi.