Compania japoneză "Toshiba" Corp. vrea să-şi diminueze cheltuielile cu 10 miliarde yeni (100 milioane dolari) pe segmentul televizoarelor şi PC-urilor în anul fiscal care se va încheia în martie 2014, iar în anul următor va dubla această cifră, astfel că totalul economiilor va atinge 300 de milioane de dolari.
"Toshiba" face aceste reduceri de cheltuieli în contextul slăbirii cererii de televizoare şi computere. Compania va transfera 400 de angajaţi de la divizia locală de televizoare şi cea de PC-uri la divizia de infrastructură socială, dar şi pe alte segmente, în anul fiscal curent, ca urmare a împărţirii companiei "Digital Products" în trei unităţi.
Divizia de televizoare a societăţii nipone a avut pierderi în ultimii doi ani, din cauza vânzărilor slabe la nivel global. Divizia de PC-uri a fost afectată, la rândul său, de orientarea consumatorilor către smartphone-uri şi tablete.
"Toshiba" vrea să majoreze proporţia vânzărilor sale de televizoare de pe pieţele emergente la 40% din total, de la 30% în exerciţiul fiscal 2012.