SIPEX listat la Bursa de Valori Bucureşti pe piaţa AeRO (simbol bursier SPX), cu activitate de 25 de ani pe acest segment, a înregistrat un profit net record de 11,6 milioane lei în primele nouă luni ale anului 2022, în creştere cu peste 40% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2021, conform unui comunicat remis redacţiei. Cifra de afaceri a companiei a înregistrat un plus de 14,7%, până la 227,6 milioane lei, în perioada analizată.
Irinel Gheorghe, CEO SIPEX: "Aceste rezultate reconfirmă potenţialul şi direcţia afacerii, ne concentrăm pe evoluţia şi rezultatele fiecărui trimestru, obiectivul nostru fiind depăşirea cifrelor anului trecut. Traiectoria ascendentă a cifrei de afaceri este susţinută de intensificarea activităţii vânzărilor pe toate cele 3 canale, pe fondul unei oferte continuu ancorate la aşteptările pieţei şi de un management bine controlat al stocurilor. Pe lângă realizarea unei cifre de afaceri mai mare şi a unui profit mai ridicat, suntem mândri că am reuşit să relocăm punctul de lucru de la Iaşi în septembrie şi să finalizăm noul centru de colorare din Pantelimon. Investiţiile aferente celor două proiecte au totalizat suma de 257 mii euro şi ne vor sprijini pentru a răspunde mai eficient cererii din piaţă. În continuare rămânem dinamici şi ne adaptăm la evoluţiile pieţei materialelor de construcţii şi vom acţiona cu promptitudine în faţa schimbărilor. Estimăm că şi în trimestrul 4 vom obţine rezultate în creştere comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent."
Potrivit sursei citate, SIPEX menţine creşterea profitabilităţii activităţii în trimestrul al III-lea al anului 2022, marja brută înregistrând o creştere de până la nivelul de 5,95%.
Compania operează cu un model de afaceri integrat, organizat în 3 linii de afaceri: vânzare şi distribuţie de materiale şi finisaje pentru construcţii, prestări servicii (consultanţă tehnică) şi vânzare de produse finite colorate.
Distribuţia se realizează prin cele trei canale:
● Retailul tradiţional - magazine de diferite dimensiuni, cu excepţia celor DIY (Do It Yourself), cu vânzare prin agenţi dedicaţi.
● Segmentul de piaţă B2B (corporate) - societăţi de construcţii, dezvoltatori, instituţii de stat sau private, echipe de meseriaşi şi persoane fizice, care construiesc în regie proprie sau îşi renovează proprietăţile. Din 2019 compania are un canal dedicat acestui segment, www.sipexcomenzi.ro, care are scopul de a simplifica procesul de vânzare către partenerii existenţi şi de a reduce costurile operaţionale, prin oferirea unor facilităţi self-service.
● Magazin online propriu - în curând cu aplicaţie de mobil, tabletă şi laptop. Aplicaţia va repartiza comenzile către cele mai apropiate puncte de lucru, astfel încât livrarea să se facă într-un timp cât mai scurt, se mai arată în comunicat.