Retailerul de produse IT&C, electronice şi electrocasnice Flanco Retail, activ pe piaţa locală din 1994, a încheiat primul semestru al anului cu vânzări în valoare de 369 milioane lei, în creştere cu 12% fa ă de aceea i perioadă a anului precedent.
Drago Sîrbu, CEO Flanco Retail, a declarat: "În prima jumătate a anului ne-am continuat strategia de creştere sănătoasă, cu accent pe eficientizarea întregii activităţi - indiferent dacă vorbim despre reţeaua magazinelor fizice sau despre magazinul online flanco.ro, despre procesele interne ori echipă - iar rezultatele sunt pe măsură. În ianuarie am finalizat procesul de restructurare, care pentru noi a însemnat închiderea magazinelor cu performanţe slabe, în special din unele mall-uri. Am făcut astfel loc unui proces de dezvoltare sănătoasă a reţelei, pe care l-am început anul trecut şi pe care îl vom continua cu consecvenţă".
Retailerul deţine în prezent o reţea de 124 de magazine, dintre care cinci nou deschise în primul semestru şi şase reamenajate sau relocate, iar până la finalul anului reţeaua de magazine are în plan să depăşească 132 de puncte de lucru. În această perioadă, compania s-a concentrat pe extinderea prezenţei la nivel naţional, cu accent pe oraşele medii şi mici şi pe consolidarea prezenţei în oraşele cu cerere ridicată (Bucureşti, Iaşi, Suceava).
"Un bun exemplu este Iaşi, unde am înlocuit punctul de vânzare dintr-un mare centru comercial cu două magazine, unul de tip box, amplasat într-un parc de retail, şi un altul stradal, cu rezultate foarte bune", adaugă CEO-ul Flanco.
Domnia sa a adăugat că 70% dintre clienţii care trec pragul magazinelor Flanco ştiu exact pentru ce au venit, caută produsele online, iar în magazin vin doar să le vadă şi să le testeze.
Potrivit companiei, vânzările online îşi continuă tendinţa ascendentă, însă creşterile cu adevărat spectaculoase sunt vizibile la comenzile şi tranzacţiile de pe mobil, care le-au depăşit pentru prima oară pe cele realizate de pe desktop. A crescut, de asemenea, ponderea cumpărăturilor prin intermediul diverselor soluţii de finanţare oferite de Flanco clienţilor săi, acestea fiind puternic susţinute de posibilitatea accesării unui credit direct din magazinul online flanco.ro.
La un an de la implementarea unei aplicaţii dedicate monitorizării comenzilor, 83 din 100 de clienţi primesc produsele chiar în ziua următoare plasării comenzii, iar pentru 93% din comenzi se reuşeşte livrarea în cel mult două zile lucrătoare, mai transmite compania.
De asemenea, retailerul informează că în prima parte a anului veniturile angajaţilor din reţeaua de magazine au crescut cu 15%.
Flanco are un număr de peste 1.350 de angajaţi şi deţine o reţea de 124 de magazine, aflate în cele mai importante zone comerciale din 90 de oraşe.