"ING" România a înregistrat în primul trimestru din 2017 un profit brut de 120 milioane lei, mai mare cu 22 milioane lei faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în urma creşterii considerabile a veniturilor (52 milioane lei) şi menţinerii sub control a costurilor, potrivit unui comunicat al băncii, trimis Redacţiei.
Portofoliul de credite a ajuns la 18,5 miliarde lei la finalul lunii martie 2017, o creştere de 28% pe parcursul ultimelor douăsprezece luni. Cota de piaţă în creditare a crescut la 8%, de la 6,3% în martie 2016.
Tot în ultimele douăsprezece luni, "ING" a atras mai mult de 125.000 de noi clienţi activi, o creştere netă de 14% faţă de finalul lunii martie din 2016.
De asemenea, veniturile totale au crescut cu 19%, atingând 323 milioane lei, datorită creşterii afacerii şi a numărului de clienţi activi. Costurile operaţionale au ajuns la 176 milioane lei, cu 15% mai mult comparativ cu aceeaşi perioadă din 2016, tot ca urmare a dezvoltării afacerii, dar şi a investiţiilor în infrastructura IT, a costurilor cu noii angajaţi şi a costurilor de reglementare.
Costurile de risc s-au majorat, ajungând la 27 milioane lei, de la 19 milioane lei raportate în primele trei luni ale lui 2016, în urma creşterii volumului de credite. Rata creditelor neperformante continuă să rămână sub media pieţei şi, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2016, a scăzut cu 0,9 puncte procentuale, până la nivelul de 3,7%.
Portofoliul de credite a ajuns 18,5 miliarde lei la finalul lui martie 2017, o creştere de 28% pe parcursul ultimelor douăsprezece luni. Principalii factori de creştere au fost creditele pentru persoane fizice şi companii mari. În cazul creditelor pentru persoane fizice, trendul pozitiv s-a resimţit şi în primele trei luni ale lui 2017, ducând "ING" la o cotă de piaţă în creditare de 8%, de la 6,3% în martie 2016.
Creditele în lei au crescut cu 45% comparativ cu primul trimestru din 2016, apropiindu-se de nivelul de 13 miliarde lei.
Banca precizează: "Portofoliul de credite este bine echilibrat între segmentele persoane fizice şi juridice. Împrumuturile pentru IMM-uri au crescut cu 33%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut".
Fondurile atrase de la clienţi au ajuns la 23 miliarde lei, cu 20% mai mult faţă de martie 2016, astfel încât "ING" a atins o cotă de piaţă de 8% pentru depozite, de la 7,3% în martie 2016.
Michal Szczurek, CEO "ING Bank" România, a declarat: "Începutul lui 2017 a continuat creşterea organică pe care ING a raportat-o şi în utimii ani, cu o cotă de piaţă care creşte constant atât în segmentul creditării, cât şi al depozitelor, cu un portofoliu bine echilibrat şi o atenţie sporită pe dezvoltarea serviciilor digitale şi pe inovaţie. Obiectivul nostru rămâne să construim banca digitală a viitorului. Astăzi, 30% dintre clienţii activi care folosesc servicii bancare digitale au ales ING, iar aceştia realizează 51% dintre tranzacţiile digitale bancare în România".
Numărul clienţilor care îşi încasează în prezent venituri recurente într-un cont ING a crescut cu 21% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, însumând aproape 600.000 de persoane.
Potrivit comunicatului, "ING Group" a anunţat rezultate solide pentru primul trimestru din 2017 datorită creşterii afacerilor şi scăderii costurilor de risc. Profitul net a scăzut la 1,14 miliarde de euro de la 1,25 miliarde de euro raportat la finalul lui martie 2016, scădere explicabilă prin vânzarea ultimelor acţiuni "NN Group" care au avut loc anul trecut în aceeaşi perioadă şi care au însumat 506 milioane euro net.
"ING Bank" România este parte a "ING Group", instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 34 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste patruzeci de ţări. Înfiinţată în 1994, "ING Bank" România este în prezent o bancă universală, oferind produse şi servicii companiilor mari şi mici, instituţiilor financiare, micilor antreprenori şi persoanelor fizice.