Reporter: Cum a evoluat piaţa pe care activaţi, în ultimul an?
Bianca Popa: Piaţa de îngheţată din România este în continuă evoluţie. Dacă în 2010 eram pe piaţă doar 99 de producători de îngheţată, în prezent suntem peste 210 companii producătoare.
Cu o capacitate maximă de producţie de 100 de tone de îngheţată pe zi şi cu o producţie anuală de 5.000 de tone de îngheţată în 2019, TOPGEL se situează pe primul loc în topul producătorilor români de îngheţată.
În ceea ce priveşte consumul de îngheţată din România, în 2019 a fost înregistrat un consum mediu pe cap de locuitor de peste 3 kg. Acesta este în continuare semnificativ mai mic decât media europeană, dar continuă să crească uşor în fiecare an.
Reporter: Cum caracterizaţi competiţia din piaţă?
Bianca Popa: Deşi numărul producătorilor de îngheţată a crescut semnificativ în ultimii ani, nu am simţit schimbări la nivel de competiţie. Am câştigat încrederea publicurilor noastre şi ne-am consolidat poziţia pe segmentul nostru. Totuşi, ceea ce a influenţat puternic segmentarea pieţei este creşterea zonei de retail, deoarece lanţurile de hypermarketuri au achiziţionat, respectiv închis multe dintre magazinele tradiţionale, care reprezintă majoritatea dintre cei 20.000 de clienţi TOPGEL.
Reporter: Cum au evoluat gusturile consumatorilor şi în ce mod s-au educat aceştia?
Bianca Popa: Cel mai important aspect în evoluţia cererii din piaţă din ultima vreme este cererea tot mai mare pentru produse de calitate. Oamenii au început să citească etichetele şi apreciază eforturile noastre de a ne menţine la standarde înalte de calitate. În materie de arome, cea mai mare cerere pe care am observat-o este pentru vanilie şi cacao, dar sunt apreciate şi gusturile noi pe care le-am introdus în portofoliul nostru, precum biscottino sau truffee.
Pe segmentele de piaţă pe care activează TOPGEL, consumatorii preferă aromele pe care le cunosc deja, deoarece le garantează plăcerea de a le savura. De asemenea, consumatorii noştri caută gustul copilăriei, produse care să le amintească de aromele pe care le savurau în trecut şi pe care le asociază de cele mai multe ori cu momente de care îşi amintesc cu drag. Acesta este unul dintre motivele pentru care îngheţata noastră Polară a avut un succes atât de mare.
Reporter: Ce perspective are piaţa de profil?
Bianca Popa: În ultimii ani, piaţa de îngheţată a înregistrat creşteri uşoare de la an la an şi ne aşteptăm ca trendul să se păstreze şi în anii următori. Ca tendinţe, segmentele de nişă vor continua să crească uşor, în special în mediul urban mare: îngheţata artizanală, cea cu conţinut caloric redus şi altele. În continuare, piaţa este marcată de o sezonalitate puternică şi sperăm ca, uşor- uşor, îngheţata să înceapă să fie percepută drept un desert care poate fi consumat în orice perioadă a anului.
Ca producător local, TOPGEL are capacitatea de a dezvolta rapid produse noi care să răspundă cerinţelor consumatorilor şi să testeze gusturile acestora. Astfel, putem pune pe piaţă un produs nou în timp record şi putem ţine pasul cu tendinţele din piaţă.
Reporter: Aveţi cereri şi dinspre segmentul de evenimente private/corporate?
Bianca Popa: Nu ne-am concentrat pe segmentul corporate până acum.
Reporter: Cât şi în ce a investit societatea în 2019?
Bianca Popa: TOPGEL este cel mai important producător român de îngheţată nu doar datorită capacităţii mari de producţie de la fabrica noastră din apropierea oraşului Craiova, ci şi pentru că investim constant în cele mai performante echipamente. Doar în 2019 am realizat investiţii de peste 1,3 milioane de euro în tehnologie de producţie, precum un robot pentru ambalarea îngheţatei, în modernizarea depozitelor frigorifice centrale din Cârcea şi într-o staţie de epurare proprie.
Reporter: Câţi angajaţi aveţi?
Bianca Popa: În prezent, avem 400 de angajaţi. Apoximativ jumătate dintre aceştia lucrează la fabrica şi sediul nostru de birouri din Cârcea, din apropierea oraşului Craiova. Cealtaltă jumătate activează la cele 24 de puncte de distribuţie pe care le avem pe întreg teritoriul ţării. Am dezvoltat această reţea proprie de distribuţie, cu o investiţie semnificativă în puncte de distribuţie şi flotă, pentru a ne asigura că produsul nostru ajunge în cele mai bune condiţii la clienţi şi consumatori.
Reporter: Ce ne puteţi spune despre segmentul de patiserie, piaţă pe care, de asemenea, activaţi?
Bianca Popa: Comparativ cu segmentul de îngheţată, patiseria este o piaţă mult mai competitivă. Am testat de-a lungul timpului mai multe categorii de produse de patiserie: biscuiţi, gogoşi, turtă dulce, ciocolată, pufuleţi, napolitane, rulade, croissante şi ştrudele. Am decis să ne concentrăm pe producţia de napolitane, deoarece acesta este produsul nostru de patiserie cel mai căutat.
Reporter: Cât la sută din afacere înseamnă segmentul de patiserie?
Bianca Popa: În prezent, segmentul de patiserie ocupă aproximativ un sfert din business-ul TOPGEL.
Reporter: Mulţumesc!
1. mesaj
(mesaj trimis de anonim în data de 05.05.2020, 09:55)
bianca daca tu sau tatal tau s ar ocupa in totalitate de conducere a firmei ar fi ceva dar pe langa tatal tau mai este un sarpe veninos care de cand a ajuns la putere sa schimbat radical situatia
imi pare rau ca sa intamplat asa ceva sunteti niste oameni extraordinari familia popa
2. Un brand în cădere liberă datori
(mesaj trimis de Dan în data de 09.05.2020, 23:50)
Top Gel a pierdut foarte multă piața de desfacere prin încăpățânarea lui Petre Popa și Olaru Viorel de a vinde în retailul modern. Astfel brandul este în cădere liberă ceea ce este și mai rău. Să nu găsești înghețată sau napolitane la găleată niciunde în supermarket...
Mai nou strategia stafului de conducere este să mituiasca cu o găleată de napolitane ???? ziaristi și influenceri din Craiova ca să facă reclamă ????...
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.05.2020, 09:36)
Dan , te lăsam pe tine sa vinzi in retail -ul modern