• Oficialii IBM consideră că marile investiţii vor avea loc în mijloacele de valorificare a informaţiilor companiilor
Dacă în ultimele două decenii investiţiile în infrastructura companiilor au fost cele care au dus la transformarea şi dezvoltarea acestora, în următorii 20 de ani, capacitatea firmelor de a utiliza informaţiile pe care le obţin în urma desfăşurării activităţii lor va determina transformările şi progresul firmelor, astfel că această capacitate va aduce valoare adăugată în viitor, susţine Ambuj Goyal, preşedintele IBM.
Piaţa investiţiilor în industria administrării informaţiilor deţinute de companii a ajuns la aproximativ 100 de miliarde dolari, creşterea fiind de 8%, mult mai rapidă decât a altor industrii, a adăugat domnia sa, care a explicat că marile investiţii vor avea loc în acest gen de afaceri.
Strategia IBM privind investiţiile nu a suferit modificări în contextul crizei, însă au avut loc schimbări de tactici în abordarea acestora, a mai precizat domnul Goyal, care a explicat: "Strategia IBM s-a bazat, întotdeauna, pe descoperirea valorii informaţiilor pe care le acumulează o companie în vederea producerii de valoare adăugată la nivelul firmei. Aceste elemente se traduc în cunoaşterea şi înţelegerea informaţiilor, selectarea celor care au un grad de importanţă ridicat, analiza acestora şi, după caz, arhivarea sau renunţarea la aceasta. Astfel, ne propunem să creăm instrumente pentru reducerea costului utilizării datelor, ceea ce, pentru clienţi, este foarte binevenit, mai ales în condiţiile actuale de criză globală".
• IBM îşi extinde produsele destinate Managementului Informaţiei
Reprezentantul companiei a precizat că economia mondială a suferit transformări semnificative, având loc modificări în privinţa destinaţiei investiţiilor în industrie, odată cu reorientarea fondurilor guvernelor către infrastructura fizică. Aceste investiţii vizează, de exemplu, interconectarea reţelelor de cale ferată, realizarea de utilităţi mai performante pentru acestea, ş.a. Schimbarea în privinţa tacticilor IBM constă în reorientarea investiţiilor înspre ţări mai puţin dezvoltate şi domenii noi de activitate.
Odată cu conferinţa "IBM Information on Demand", care a avut loc la începutul lunii iunie, compania a anunţat expansiunea globală a strategiei "Information on Demand", care a fost lansată în 2006, prin îmbogăţirea portofoliului de produse şi servicii destinate producerii de noi soluţii informatice "inteligente" care să fie utilizate de companie. Soluţiile ajută clienţii să planifice, analizeze şi optimizeze performanţele în timp real, au subliniat reprezentanţii companiei.
Pentru a realiza acest lucru, IBM îşi extinde produsele destinate Managementului Informaţiei prin producerea de aplicaţii în domeniile financiar, al resurselor umane şi al clienţilor.
În plus, IBM va investi în specialişti care vor lucra alături de clienţi în cadrul unor produse informatice adaptate companiilor.
Ambuj Goyal a mai explicat faptul că una dintre cele mai mari provocări pe care le întâmpină companiile în această perioadă o constituie pierderea sau lipsa de acurateţe a informaţiilor cauzate de volumul imens de informaţii pe care le acumulează companiile. Acestea utilizează din ce în ce mai puţină cantitate de informaţie pentru a atinge obiectivele strategice, deoarece acestea devin prea dificil de administrat.
Aplicaţiile IBM în domeniul financiar pot consolida informaţiile din date financiare disparate precum creanţe, datorii, stocuri în formate de raportare standard, instruind managerii în privinţa metodelor de analiză precum eficienţa planificării, riscul creanţelor şi al datoriilor, managementul numerarului etc.
O altă serie de produse pe care IBM îşi propune să le implementeze sunt cele destinate sectorului medical, al căror scop îl constituie îmbunătăţirea serviciilor de îngrijire şi de tratament al pacienţilor prin colectarea informaţiei despre aceştia în cadrul unei baze de date organizate. Aceast program poate fi utilizat pentru compararea informaţiilor despre pacienţi cu simptome similare pentru a găsi tratamentul cel mai potrivit, precum şi identificarea bunelor practici în domeniul medical, susţin reprezentanţii companiei.