Compania Ford a anunţat, ieri, că numărul angajaţilor care lucrează la fabrica de la Craiova va creşte cu 1.700 de angajaţi în acest an, iar compania intenţionează să oprească producţia modelului B-MAX începând cu prima parte a lunii septembrie.
Compania a anunţat că peste 500 de noi angajaţi vor fi recrutaţi pentru a sprijini nevoile zonei de producţie vehicule.
"Aceştia se adaugă celor 976 de angajaţi deja anunţaţi în luna aprilie şi celor 200 de operatori suplimentari necesari pentru Producţia de Motoare. În aceste condiţii, numărul de angajaţi care se alătură uzinei din Craiova în 2017 ajunge la aproape 1.700", se arată în comunicat.
Oprirea producţiei modelului B-MAX vine în contextul în care monovolumele sunt înlocuite treptat de SUV-uri şi Crossovere.
"În acest context se încadrează SUV-ul de succes de clasă mică EcoSport, care va fi construit pentru clienţii din Europa la uzina Ford din Craiova începând cu toamna acestui an. Investiţia pentru productia noului EcoSport se ridică la aproape 200 de milioane de euro", se arată în comunicat.
Anunţul care priveşte cele peste 500 de locuri de muncă adiţionale vine în contextul în care Ford a lansat în luna aprilie o campanie de recrutare pentru 976 de operatori de bază şi calificaţi care vor sprijini producţia noului EcoSport. În plus, compania a demarat şi procesul de recrutare pentru angajarea a 200 de operatori dedicaţi producţiei de motoare la uzina din Craiova.
Compania Ford a beneficiat de un ajutor de stat de 75 milioane euro, iar producătorul american de autovehicule şi-a asumat investiţii suplimentare de 130 de milioane de euro la fabrica de la Craiova, unde urmează să producă un nou model de autovehicul. În august 2016, Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a prelungit până în 2025 perioada de realizare a producţiei asumate, potrivit unui comunicat al ministerului, remis la acea dată.
MFP susţinea că decizia de modificare a ordonanţei 109/2008 a avut la bază cuantificarea unor beneficii pentru statul român pe termen mediu şi lung cum ar fi securizarea continuării investiţiilor Ford la Craiova şi întărirea rolului acestor fabrici la nivelul sectorului prin introducerea în fabricaţie a unui nou model de autovehicul; menţinerea numărului de locuri de muncă, respectiv 2.700 de salariaţi cu posibilitatea suplimentării acestuia; încasarea unei contribuţii la dezvoltarea regională prin plata directă de taxe şi impozite în perioada 2014 - 2025 de aproximativ 230 de milioane de euro; un efect multiplicator în economia naţională al investiţiilor Ford în perioada 2014 - 2025 de aproximativ 30 de miliarde de dolari. Nerealizarea de către Ford a condiţiilor asumate prin această modificare în termenul menţionat determină aplicarea unui mecanism de recuperare a ajutorului de stat care va fi plătit de Ford proporţional cu gradul de neîndeplinire.
Consiliul Concurenţei a anunţat, în luna iunie 2017, că va susţine în faţa Comisiei Europene că a fost respectat principiul investitorului privat prin prelungirea perioadei până la care compania Ford ar trebui să atingă nivelurile de producţie stabilite în contractul iniţial, în schimbul investiţiei suplimentare de 130 milioane euro, pentru fabricarea la Craiova a unui nou model.
Potrivit reprezentanţilor Consiliului, investiţia suplimentară de 130 milioane euro va avea efecte benefice precum creşterea numărului de personal, a numărului locurilor de muncă la furnizorii Ford şi atragerea la bugetul local a câtorva sute de milioane de euro.