Producătorul spaniol de îmbrăcăminte Inditex a anunţat rezultate trimestriale conforme cu aşteptările analiştilor, meninând un parcurs de creştere solidă, potrivit Reuters. Totuşi, ritmul vânzărilor a încetinit în primul trimestru din 2025.
Compania a raportat, pentru trimestrul patru fiscal (încheiat la 31 ianuarie 2025), vânzări de 11,2 miliarde de euro. La nivel anual, excluzând efectele fluctuaţiilor valutare, vânzările au crescut cu 10,5%, ajungând la 38,6 miliarde de euro (42,07 miliarde de dolari).
Vânzările Inditex au avansat cu doar 4%, în perioada 1 februarie - 10 martie 2025, comparativ cu o creştere de 11% în aceeaşi perioadă a anului anterior.
"Principala preocupare este încetinirea ritmului de creştere a vânzărilor la doar 4% în primul trimestru, în condiţiile în care analiştii estimau un avans de 8,8%. Acest lucru impune o accelerare semnificativă în restul trimestrului", a declarat William Woods, analist la Bernstein.
În ceea ce priveşte perspectivele pentru 2025, Inditex şi-a reafirmat "angajamentul pentru o creştere profitabilă", după ce profitul net a crescut anul trecut cu 9%, atingând 5,9 miliarde de euro.
"Rezultatele solide privind vânzările şi profitul confirmă direcţia sustenabilă de creştere a grupului Inditex", a precizat directorul general Oscar Garcia Maceiras într-un comunicat oficial.
Inditex, care deţine şi brandurile Massimo Dutti, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius şi Oysho, a anunţat o creştere a dividendelor cu 9%, la 1,68 euro pe acţiune.
Pentru anul 2025, compania a alocat un buget de investiţii de 1,8 miliarde de euro, similar cu nivelul din 2024.
Opinia Cititorului