Profitul net al ING Bank România a scăzut în primul semestru al acestui an la 155 milioane de lei, fiind cu 6% mai mic faţă de prima jumătate a anului anterior, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
În schimb, banca a înregistrat în primul semestrul al anului o creştere semnificativă a creditării, portofoliul de credite ajungând la 12,652 miliarde lei, cu 24% mai mult faţă de S1 2014. Creşterea creditării a determinat o creştere a veniturilor cu 12% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, atingând pragul de 487 milioane lei în S1 2015.
ING Bank România a crescut cota de piaţă în creditare la 5,4% în S1 2015 de la 4,2% în acceaşi perioadă a anului anterior, iar cota de piaţă în fonduri atrase s-a ridicat la 6,5% comparativ cu 5,5% în S1 2014.
Raportul costuri/venituri s-a menţinut constant faţă de S1 2014, situându-se la acelaşi prag de 57%. Această stabilitate se datorează politicii de monitorizare atentă a costurilor operaţionale în condiţiile de creştere a volumului de activitate şi creşterii veniturilor nete, în pofida diminuării continue a ratelor de dobândă de referinţă.
Investiţiile în dezvoltarea soluţiilor tehnologice dedicate clienţilor şi în eficientizarea operaţională a platformelor IT au determinat o creştere a costurilor totale cu 11% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.
Portofoliul de credite s-a majorat cu 24%, ajungând la 12,652 miliarde lei faţă de 10,220 miliarde lei în S1 2014, o contribuţie semnificativă venind din partea segmentului clienţilor Commercial Banking*.
Cota de piaţă în creditare a crescut la 5,4% comparativ cu 4,2% în S1 2014, înregistrându-se o creştere accelerată a creditării în lei, cu 90% mai mare faţă de acceaşi perioadă a anului trecut. Din total portofoliu, ponderea creditelor în lei a crescut la 54% în S1 2015 faţă de 45% primul semestru al anului 2014.
Fondurile atrase au crescut de asemenea la 15.944 milioane lei, cu 22% mai mult faţă de S1 2014, evoluţie datorată, în principal, creşterii fondurilor atrase de la clienţii Commercial Banking şi Retail.
"ING Bank România a avut o creştere sustenabilă în această jumătate de an, atât în ceea ce priveşte volumul de activitate cât şi în privinţa portofoliului de clienţi. Scopul nostru este de a oferi clienţilor mai multă flexibilitate şi libertatea de a-şi lua propriile decizii financiare în baza unor nevoi reale. Anul acesta vom continua să ne concentrăm pe zona digitală şi să dezvoltăm produse şi servicii ce reprezintă mai mult decât soluţii bancare şi care pot aduce valoare adaugată în viaţa de zi cu zi a clienţilor noştri", a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.
Şi ING Group a anunţat astăzi rezultatele financiare obţinute în trimestrul 2 al anului 2015, raportând un profit net de 1,359 miliarde euro.
ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională de origine olandeză, care oferă servicii bancare unui număr de peste 33 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări.