Înmatriculările europene de maşini noi au crescut cu 15,2% în iulie, a 12-a lună consecutivă de creştere, pe măsură ce industria auto îşi revine din problemele legate de lanţul de aprovizionare provocate de pandemie, au arătat miercuri datele Asociaţiei Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA), potrivit News.ro.
Vânzările de vehicule electrice au crescut cu 60,6%, continuând un avans susţinut de subvenţii în mai multe ţări din Uniunea Europeană.
Vehiculele complet electrice au reprezentat 13,6% din toate vânzările de maşini noi, în creştere faţă de sub 10% în iulie 2022.
Hibrizii plug-in, care au atât un motor cu ardere internă cât şi o baterie mare, au reprezentat 7,9% din vânzări, în timp ce unul din patru vehicule vândute în UE a fost un hibrid complet.
Între acestea, modelele cu motoare pe benzină şi diesel au reprezentat puţin sub 50% din vânzări.
Vehiculele diesel, care în 2015 au reprezentat singure mai mult de 50% din vânzările de maşini noi, au reprezentat puţin peste 14% din vânzări în iulie.
Cel mai mare producător de maşini din Europa, Volkswagen, a înregistrat o creştere cu 17,9% a vânzărilor în iulie, a declarat ACEA, în timp ce BMW şi Renault au obţinut o creştere a vânzărilor cu 22,5% şi, respectiv, 16,9%.
Dar Stellantis, care s-a confruntat cu probleme de logistică şi cu livrările de maşini în Europa, a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 6,1% în iulie.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.08.2023, 12:05)
Semne de criza. In Rusia unde scad vanzarile de masini e semn de crestere economica?!