INS:  Peste 2,5 milioane de turişti au participat în 2019 la acţiunile turistice organizate de agenţiile de profil

C.B.
Miscellanea / 23 aprilie 2020

 Peste 2,5 milioane de turişti au participat în 2019 la acţiunile turistice organizate de agenţiile de profil

Numărul total de turişti participanţi la acţiunile organizate în anul 2019 de agenţiile de turism cu activitate de organizare şi de cele cu activitate intermediară a fost de 2.526.500 persoane.

Din aceştia, 86,1% au reprezentat turiştii participanţi la acţiunile turistice organizate de agenţiile de turism cu activitate de organizare, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică.

Pentru activitatea de turism intern, turiştii români care au beneficiat de acţiunile turistice organizate de agenţiile de turism cu activitate de organizare au reprezentat 48,9% din numărul total de turişti care au călătorit cu acest tip de agenţie. Turiştii români care au optat pentru activitatea de outgoing - 46,3% şi turiştii străini care au venit în România - 4,8%.

În ceea ce priveşte acţiunile turistice organizate de agenţiile de turism cu activitate intermediară, pentru activitatea de turism intern au optat 66% din numărul total de turişti care au călătorit cu acest tip de agenţie, activitatea de outgoing a reprezentat 33,6% şi activitatea de incoming 0,4%.

Turiştii români participanţi la acţiunile turistice interne organizate de agenţiile de turism cu activitate de organizare au optat în principal pentru zona litorală (60,5%), pentru zona balneară (14,4%) şi pentru zona montană (8,7%). În cazul acţiunilor turistice interne organizate de agenţiile cu activitate intermediară, turiştii au optat în principal pentru zona litorală (74,8%), pentru zona balneară (5,9%) şi pentru zona montană (3,3%).

Cea mai mare pondere în structura pachetelor turistice pentru activitatea agenţiilor cu activitate de organizare au avut-o serviciile de cazare, cu 54,2% pentru activitatea de turism intern, 47,3% pentru activitatea de turism outgoing, 43,2% pentru activitatea de turism incoming, urmate de serviciile de transport, cu o pondere de 26,2% pentru activitatea de turism outgoing, 21,9% pentru activitatea de incoming şi 12,4% pentru activitatea de turism intern.

Serviciile de alimentaţie - restaurant, cafenea, bar etc. - au avut o pondere de 19,3% pentru activitatea de turism intern, 18,9% pentru activitatea de incoming şi 12,6% pentru activitatea de turism outgoing.

Comisionul perceput de agenţiile de turism cu activitate de organizare în structura pachetelor turistice a fost în medie de 8,5%.

Pentru agenţiile cu activitate intermediară, situaţia este similară, cea mai mare pondere în structura pachetelor turistice având-o tot serviciile de cazare pentru activitatea de turism intern - 55,8%, pentru activitatea de incoming - 44,0% şi pentru activitatea de outgoing - 42,7%. Serviciile de transport au avut o pondere de 29,5% pentru activitatea de turism outgoing, 15,7% pentru activitatea de turism incoming şi 8,9% pentru activitatea de turism intern, iar cele pentru alimentaţie - restaurant, cafenea, bar etc. au avut o pondere de 24,3% pentru activitatea de turism incoming, 19,8% pentru activitatea de turism intern şi 13,5% pentru activitatea de outgoing.

Comisionul perceput de agenţiile de turism cu activitate intermediară în structura pachetelor turistice a fost în medie de 9,2%.

Destinaţia turiştilor români care au călătorit în afara ţării în sejururi organizate de agenţiile de turism cu activitate de organizare (903,2 mii) a fost în proporţie de 87% în Europa (din care 61,1% în ţările Uniunii Europene).

Cele mai importante destinaţii turistice pentru care au optat turiştii români participanţi la acţiunile turistice de outgoing organizate de agenţiile turistice cu activitate de organizare în anul 2019 au fost: Turcia (33,1% din totalul turiştilor străini participanţi la acţiunile turistice externe ale agenţiilor cu activitatea de organizare), Bulgaria (22,4%), Grecia (13,5%), Egipt (4,3%) şi Italia (3,9%).

Destinaţiile turiştilor români care au călătorit în afara ţării în sejururi organizate de agenţiile de turism cu activitate intermediară (78 mii de turişti) au vizat în proporţie de 87,1% Europa (din care 75,3% în ţările Uniunii Europene).

Cele mai importante destinaţii turistice pentru care au optat turiştii români participanţi la acţiunile turistice de outgoing organizate de agenţiile turistice cu activitate intermediară în anul 2019 au fost: Turcia (21,3% din totalul turiştilor străini participanţi la acţiunile turistice externe ale agenţiilor cu activitate intermediară), Franţa (15,5%), Grecia (11,0%), Italia (10,4), Bulgaria (7,9%) şi Spania (7,8%).

Turiştii străini care au venit în România în sejururi organizate de agenţiile de turism cu activitate de organizare (102,1 mii turişti) au fost în proporţie de 74,6% din Europa (dintre aceştia 94,1% au provenit din ţările Uniunii Europene). Aceştia au provenit din Spania (17,3% din totalul turiştilor străini participanţi la acţiunile

turistice externe ale agenţiilor cu activitate de organizare), Germania (10,0%), Regatul Unit (8,4%), Israel (8,3%), SUA (7,5%) şi Italia (7,5%).

Pe de altă parte, turiştii străini care au venit în România în sejururi organizate de agenţiile cu activitate intermediară (1.100 de turişti) au fost în proporţie de 54% din Europa (86,7% din ţările UE) şi au provenit, în principal, din Israel (27,5%), Regatul Unit (21,8%), China (13,2%), Italia (6,7%), Spania (6,6%) şi Turcia (6%).

Cifra de afaceri a agenţiilor de turism cu activitate de organizare a fost de 2,172 miliarde lei şi pentru agenţiile cu activitate intermediară de 162,85 milioane de lei.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb