Apple şi Google sunt cele mai valoroase branduri din lume, devansând Coca-Cola, care a şi-a pierdut acest titlu, ajungând pe locul trei, potrivit unui raport al Interbrand, relatează New York Times.
Raportul Interbrand ţine cont de performanţele financiare ale companiilor, iar plasarea Apple pe primul loc nu este o surpriză pentru specialişti. "Urcarea pe locul întâi era o chestiune de timp", a declarat Jez Framton, global chief executive la Interbrand.
Compania Coca-Cola s-a plasat timp de 13 ani la rând pe primul loc în topul celor mai valoroase branduri din lume. Valoarea companiei Apple a fost evaluată la 98,3 miliarde de dolari, în timp ce valoarea companiei Coca-Cola este de 79,2 miliarde.
Top 10 este dominat de companii din sectorul IT. Locul al patrulea revine grupului IBM, cu o valoare a brandului de 78,8 miliarde de dolari, urmat de Microsoft, cu 59,54 miliarde de dolari.
Locul şase este ocupat de General Electric (46,9 miliarde de dolari), urmat de McDonald's (42 miliarde de dolari).
Următoarele două poziţii revin unor giganţi din industria IT: Samsung este pe locul 8, cu un brand evaluat la 39,6 miliarde de dolari, urmat de Intel, cu 37,2 miliarde de dolari. Cele două companii au făcut schimb de locuri faţă de raportul din 2012.
Locul al zecelea revine mărcii Toyota, evaluată la 35,3 miliarde de dolari.
Facebook a urcat 17 poziţii în topul celor mai valoroase 100 de branduri până pe 52, de pe locul 69 în 2012, anul când a debutat în top. Brandul Facebook este evaluat la 7,7 miliarde de dolari.