Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu sus-ţine că va fi crescută cifra de şcolarizare la şcolile profesionale şi că se va căuta să fie găsită o formă de liceu tehnologic dual, cu mai multă practică.
Ecaterina Andronescu a spus că se caută soluţii, se vorbeşte inclusiv des-pre o medie limită de admitere la liceu, în sensul creşterii cifrei de şcolarizare la şcolile profesionale: "Încercăm să vedem dacă liceul tehnologic care astăzi, într-o bună parte a lui, nu dă rezultatele la care ne aşteptăm, să găsim o formă de liceu tehnologic dual, cu mai multă practică şi cu o meserie de alt nivel la sfârşitul acestui ciclu de învăţământ".
Luna trecută, ambasadorul Germaniei la Bucureşti, Cord Meier-Klodt, a ţinut o pledoarie pentru dezvoltarea sistemului de învăţământ dual, ca şansă reală pentru viitorul societăţii româneşti: "Este foarte important pentru prosperitatea societăţii ca sistemul educaţional să îndeplinească cerinţele economiei de astăzi. Pentru a prospera, economia are nevoie în mod cert de ingineri de top, dar şi de meseriaşi competenţi. Iar cei care urmează formarea educaţională primesc această recunoaştere pe piaţă. Mesajul meu adresat tuturor factorilor de decizie prezenţi este că vă rog din suflet să continuaţi să sprijiniţi sistemul învăţământului profesional dual. Nu este vorba de alegerea între învăţământul terţiar sau profesional, ci de a găsi echilibrul perfect între ambele. Deci, nu este vorba de ori - ori, ci de şi - şi, cu un rol desigur important pentru învăţământul dual, (...) fără lupte interne care nu sunt necesare, ci pur şi simplu luându-ne în serios sarcinile pentru binele copiilor. Nu este complicat, haideţi să-l facem. Ce consider a fi ingredientul cel mai important din sistemul economic de succes al Germaniei timp de decenii? Aş alege formarea de educaţie duală cu toate ramificaţiile ei şi, mai ales, cu spiritul ingineresc al ei. Germania nu şi-a desfiinţat structurile inginereşti, inclusiv această formare educaţională, şi nu a riscat în timpul crizei economice. Şi această formare duală este un pact special între stat, forţele de muncă, partenerii sociali, societatea civilă".
Învăţământul dual oferă absolvenţilor posibilitatea de a intra pe piaţa muncii şi, în acelaşi timp, de a continua pregătirea profesională la un nivel superior de calificare. Până acum, la învăţământul dual aveau acces şi absolvenţii din seriile anterioare care au părăsit sistemul de educaţie după absolvirea învăţământului obligatoriu, fără să-şi finalizeze pregătirea cu o calificare sau fără competenţe care să le ofere oportunităţi de angajare.