• Gheorghe Fodoreanu: "Potenţialul turistic al României ne permite să primim 20 de milioane de turişti străini pe an şi să avem încasări de 10-12 miliarde de euro"
Potenţialul turistic al ţării noastre - care există şi nu este pus în valoare - ne poate permite să primim anual de 10 ori mai mulţi turişti străini, mai precis 20 de milioane, în loc de circa 2,5 milioane, atât câţi sunt înregistraţi, anual, în prezent, consideră Gheorghe Fodoreanu, preşedintele Invitation Romania, unul dintre principalii touroperatori români specializaţi pe incoming.
Ca atare, România poate câştiga din turism 10-12 miliarde de euro anual, iar aportul la PIB poate fi de minimum 10% şi nu de 2%, cât este înregistrat acum, după cum a mai precizat Gheorghe Fodoreanu.
Domnia sa a declarat: "Potenţialul turistic al României ne permite să primim 20 de milioane de turişti străini pe an. Avem infrastructura de cazare necesară pentru a primi mai mulţi turişti, avem tematicile UNESCO, atracţii naturale, un relief variat, obiceiuri şi tradiţii autentice. Felicit iniţiativa Guvernului de a reduce TVA pentru servicii hoteliere la 5%, însă consider că este nedrept ca TVA pentru agenţiile de turism, care sunt argintul viu al turismului, să rămână 19%, cel puţin pentru agenţiile specializate pentru incoming şi turism intern. Pentru că aceste agenţii aduc turiştii şi îi trimit la hoteluri, generând astfel un profit sănătos dintr-o activitate de export. Iar turismul poate creşte nelimitat, fără intervenţia statului".
Potrivit preşedintelui Invitation Romania, în acest an, touroperatorii români specializaţi pe incoming au înregistrat creşteri cuprinse între 20 şi 50%, Invitation având o creştere de circa 30% a încasărilor din exportul de servicii.
Gheorghe Fodoreanu a mai spus: "În momentul actual, dacă România vrea bani, este momentul să adaptăm legislaţia română care asigură finanţările la târgurile şi evenimentele internaţionale de turism la cea europeană. De exemplu, este revoltător faptul că România nu a plătit încă standul pentru cel mai important târg de turism al toamnei - World Travel Market de la Londra - în timp ce Bulgaria a achitat, de exemplu, standul încă de acum două luni şi beneficiază de o campanie de promovare agresivă. Ar trebui să schimbăm legislaţia pentru a fi favorabilă turismului şi să respectăm cerinţele organizatorilor, care doresc de multe ori banii în avans sau măcar o plată parţială. Dacă domnul Liviu Dragnea solicită o comunicare mult mai bună din partea ministerelor, reprezentanţii incomingului românesc îi solicită, la rândul lor, să primească mesajele din partea Ministerului Turismului şi să încerce rezolvarea tuturor problemelor. Ministerul de resort a început să comunice destul de bine, dar este nevoie şi de un receptor care să-i asculte doleanţele şi propunerile. Doar aşa se poate dezvolta economia românească".
Preşedintele Invitation Romania avertizează că la ora actuală nu avem programul târgurilor internaţionale de turism la care Ministerul Turismului va participa în 2019. Pe de altă parte, nu se ştie sub ce formă vor fi redeschise birourile de promovare turistică ale României în străinătate. Toate acestea, în contextul în care vânzarea produsului turistic România pentru sezonul 2019, pe pieţele externe, a început deja şi va fi finalizată în martie, anul viitor.